Aviseringar
Rensa alla

Gravid? Skapa missfall


Ämnesstartare

Tror att jag kanske är gravid men enligt internet är det för tidigt för att ta ett test, kan jag göra något för att göra så jag får missfall nu? Jag tog dagen efter piller men det står att man kan bli gravid endå om man har ägglossning när man tar den o det tror jag jag hade. Kommer kroppen automatiskt ta bort det om jag inte äter på ett tag eller finns det annat jag kan göra? Kan inte berätta för mina föräldrar eller någon annan måste bara få bort det om jag är gravid. Snälla hjälp


   
Citera
Ämnesetiketter

Det finns utifrån min kunskap, inget hälsosamt vis att skapa ett missfall på så tidigt, och helt på egen hand. Du behöver först säkerställa att du är gravid när du väl kan det, och sedan antar jag att du behöver träffa en läkare som kan ge dig rätt metod för att göra abort om du är gravid.
Men som sagt, du kan ju inte veta säkert förens du gör ett test och träffar en läkare, för även graviditetstest kan ha fel, eller generellt vara svårlästa. Tänk på att ta hand om din hälsa. 


   
SvaraCitera

Som HiddenMe säger, det finns egentligen inget annat sätt att gå tillväga på utöver abort.

Att exempelvis svälta dig själv kommer troligtvis enbart leda till att du i slutändan föder ett barn med grava intellektuella/fysiska skador.

Varför är detta något du inte kan dela med dig av till dina föräldrar?


   
SvaraCitera
time
 time

Hej! Du ska inte försöka orsaka ett eventuellt missfall på egen hand. Om du gör det kan du riskera din hälsa på ett vis som gör det mycket troligare att orsaken till vad du gör blir uppenbar för alla i din närhet, inklusive dina föräldrar. Om du väljer att göra abort behöver inte någon få veta det, vårdpersonal har tystnadsplikt. Jag råder dig genuint att ta ett graviditetstest samma dag som du förväntar dig att din nästa mens ska börja, och ÄR det positivt så kan du få god vård som inte riskerar din hälsa. Här kan du läsa mer om abort och din rätt till vård.  https://www.umo.se/kroppen/graviditet/abort/

Jag låser tråden då det inte är tillåtet att ge tips på hur du ska gå tillväga för att skada dig själv.


   
SvaraCitera