Aviseringar
Rensa alla

Gravid symptom eller något annat?


Ämnesstartare

Hej! Tjej på 17 år här. Tankar, åsikter, erfarenheter & hjälp uppskattas! :D

Dejtade en kille ett tag förra året och vi hade endast oskyddat samlag 2 gånger. Dom 2 gångerna var i Oktober.
Sist jag hade oskyddat sex med honom var i slutet av Oktober.
Fick mens några få dagar efter eller om de va 1-2 dagar efter, efter samlaget alltså.

Har inte tänkt mer på det.
*Senaste veckorna har jag blivit EXTREMT trött & utmattad oavsett hur lite eller mycket jag sover.
*Några veckor sen gjorde jag 10 situps bara, och hade som växtvärk som träningsvärk i buken i flera DAGAR efter.
*Har gått ner i vikt 9 kilo sedan i somras. Har klagat senaste veckorna att de inte syns att jag gått ner, känner mig fet på magen FORTFARANDE trots 9 kilos nedgång.
*Varit lite nedstämd, tappad livsglädje, depression, grova humörsväningar som aldrig förr så sökte mig t.o.m till en psykolog
* Haft mens 2 eller 3 gånger efter den i Oktober. Blöder endast i 3 dagar, alltid haft så. Blöder mycket, kort men intensivt.
* Upptäckte IGÅR att när jag ligger ner på rygg även om jag håller in magen allt jag kan sticker de upp en ganska stor kulle/kula/klump vid naveln precis under och neråt. Väldigt bred och stor.
* Inte känt lust för att göra nånting. Från ingenstans har jag hellre velat stanna hemma på helger och bädda ner mig med lite godis framför TVn hellre än att gå ut och ha kul, hänga med vännerna eller vara med på fester osv. (ALLTID velat gå ut hela tiden tidigare)
* Helt plötsligt och märkligt nog tappat intresse för killar. Känner mig mer och mer ointresserad av och träffa killar osv. Pallar inte, har ingen lust
*Yrsel flera gånger per dag, så fort jag ställer mig upp oavsett om jag suttit en stund. Eller om jag sträcker på mig eller nått.
* IDAG så när jag vaknade och gick upp ur sängen krampa / högg / stack de till uppe på magen på höger sida. Aldrig känt den slags känsla och inte på de stället tidigare heller. De försvann 1-2 minuter senare (Då är jag ändå en tjej som haft magproblem sen liten, IBS, magkatärr osv.)
* Senaste veckorna har jag fått tinnitus. Brusar/ piper HELA tiden i mitt huvud. Aldrig haft tinnitus eller hörselproblem förut
*Plötsligt sötsug och matlust fast jag precis åt en hel tallrik lasagne.
* Vissa saker smakar lite beskt / konstigt som annars inte gör det.
* Mitt urin senaste tiden har varit lite mörkt / grumligt , kan svida lite i urinröret när jag har kissat men sen försvinner det?'
* Mycket flytningar, väldigt slemmiga.
* Upplever att min midja försvunnit lite mer och mer

-När tanken slog mig att de kan vara de, kände mig ändå helt lugn i mig själv. Lite nojig men ändå lugn.
Alla andra gånger jag tror jag har varit gravid har jag flippat ur och drunknat i rädsla och nervositet och så var jag inte gravid ändå.

Tog graviditetstest faktiskt några veckor efter sexet och fick negativt. Men de var bara några få veckor efter sexet.

Hört att spermierna kan överleva flera dagar i kvinnan. Tänkte först, nej men jag kan inte vara gravid fick mens nån dag senare. De var ju jätte längesen jag hade sex med honom sist. De va ju slutet i oktober. Sen räknade jag ut, OM jag skulle vara gravid är jag väl i 14.e veckan eller något sånt? Och många skriver vad jag sett att de aldrig sett eller känt nått förrens de är i v.18-20 typ.

Varför har jag gått ner men fortfarande känns magen stor, ser inte gravid ut ens. Ser lite småfet ut bara.
När jag trycker på magen känns de bara som fett typ, men vid buken e de lite hårdare. om jag ligger ner sticker en bred stor klump upp nedanför magen. Ser bara ut som inte en enda fettbit försvunnit under min viktnedgång. Har annars inga problem att få bort fett på magen. Mitt problem har alltid varit att få bort fett från låren.

En stor kula i magen som jag upplevde som mycket mindre förut? Men den är ändå liten för gravidititet tycker jag. Men hela buken sticker ut lite när jag står rakt från sidan, ända ovanför könsorganet går de som en kurva uppåt mot magen. Men klumpen kommer och går upplever jag de som. Ibland sticker den upp mycket när jag ligger på rygg ibland bara lite grann.
Min mage kurrar och låter väldigt mycket fast jag inte haft ont eller nått.

Plötslig obeskrivlig kramp/huggningar, KORTVARIGA. försvann
Är de möjligt att vara gravid utan att få en märkbar hård mage, utan att känna ömma bröst, inget illamående eller sånt heller


   
Citera
Ämnesetiketter
sies
 sies

Det skadar ju inte att göra ett till graviditetstest.

Men med dina frågor så är väl graviditeten olika för kvinnor, finns ju fall där kvinnor inte alls lagt märke till att de var gravida tills de skulle föda. 


   
SvaraCitera