Aviseringar
Rensa alla

Gravid????


Ämnesstartare

Hej på er! 
Är väldigt orolig över en sak och tänkte se om de är någon som är kunnig eller varit med om något liknande och kan svara på mina frågor? 

Jag hade sex för första gången för ungefär två veckor sedan, vi hade kondom från början men den åkte av.. han kom inte i mig men är ändå orolig. En vecka efter fick jag min "mens" som då var två veckor tidig, den skiljde sig från de andra då den var betydligt rikligare, hade mer mensvärk och den varade 7 dagar istället för 4, någon dag efter mensen var slut fick jag bruna flytningar. Jag har även märkt att mina bröst är ömma och kan ha blivit lite svullna, kan detta betyda att jag är gravid? Jag äter för tillfället inga p-piller. Har panik då jag inte vill ha barn nu, alldeles för tidigt, kan de vara så att jag är så orolig att jag inbillar mig?

Tack så mycket på förhand och förlåt för detaljer! 


   
Citera

Tror inte det är någon fara alls, är man gravid får man ju ingen mens alls:)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nej jag vet men har googlat endel och läst att det finns något som kallas nidblödning. Om jag fattat de rätt är den inte som vanlig mens utan mindre.. därför jag oroar mig extra över de.. 


   
SvaraCitera

Hejhej2:
Nej jag vet men har googlat endel och läst att det finns något som kallas nidblödning. Om jag fattat de rätt är den inte som vanlig mens utan mindre.. därför jag oroar mig extra över de.. 

Har aldrig hört talas om det förut faktiskt:/


   
SvaraCitera
*-*
 *-*

Genomgå ett graviditetstest för att vara på den säkra sidan?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

*-*:
Genomgå ett graviditetstest för att vara på den säkra sidan?

Jag ska göra de, inte haft möjligheten än bara, så ville  höra om någon varit med om liknande innan 


   
SvaraCitera
Lounge

Hejhej2:
Nej jag vet men har googlat endel och läst att det finns något som kallas nidblödning. Om jag fattat de rätt är den inte som vanlig mens utan mindre.. därför jag oroar mig extra över de.. 

Men du skrev ju att du hade ovanligt riklig mens.

Jag tror dessutom inte att graviditetssymptom kommer så tidigt som 2 veckor efter att ni hade sex.. låter otroligt.

Tror dessutom att du inte kan ta en garanterat graviditetstest fören om 1 vecka.. alltså, det ska gå ett tag innan man börjar få utslag i urinen som kan mätas på sticka. Tror det rör sig om tre veckor efter sexet eller vid förväntad mens.

Bäst är väl om du kontaktar ungdomsmottagningen! Så du kan bli mer lugn/ta ett test när det går att mäta.


   
SvaraCitera

Johanna72:
Tror inte det är någon fara alls, är man gravid får man ju ingen mens alls:)

Man får väl mellanblödningar


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

förhoppningsvis är det inget.. 

Har en bokad tid i slutet av nästa vecka, samma datum som jag egentligen skulle få min mens, borde fungera och kolla då 🙂 


   
SvaraCitera
Lounge

Hejhej2:
förhoppningsvis är det inget.. 

Har en bokad tid i slutet av nästa vecka, samma datum som jag egentligen skulle få min mens, borde fungera och kolla då 🙂 

Ja det tror jag absolut 🙂 Det är nog inget. Trott så många gånger att jag varit gravid och hetsat upp över "symptom".


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lounge:

Ja det tror jag absolut 🙂 Det är nog inget. Trott så många gånger att jag varit gravid och hetsat upp över "symptom".

Vad skönt och höra, är nog inte så stor risk då 🙂


   
SvaraCitera