Aviseringar
Rensa alla

Gravid???


Loloul
Ämnesstartare

Jag är så FRUKTANSVÄRT nervös. Min mens är sen. Min mage är något puytte sne (?). Dock är de sneda rätt minimalt och kan vara innbildning. Jag är oskuld. Men trots de går tankarna till, tänk om jag är gravid? Jag har haft magsmärtor typ mensvärk men inte på samma sätt som jag ät van vid, och mensen kommer aldrig!! Jag blir så fruktansvärt otrolig.Min kille och jag har hållt på och tagit på varandra osv och han kom. Men om jag haft underkläder på mig?  Jag hörde en gång att det finns en liten risk att bli gravid ändå men det vill jag inte tro på.Har någon erfarenhet utav detta som kan lugna mig? Eller vad ska jag göra? Jag ska med en vän till ungdomsmottagningen nästa vecka, kan man passa på att kolla upp något där?


   
Citera
Ämnesetiketter
time
 time

Risken är minimal, men du kan såklart göra ett graviditetstest på ungdomsmottagningen om det skulle lugna dig. Några saker att tänka på:

1) Stress och oro över att mensen är sen kan göra att den blir ännu senare.
2) Ett graviditetstest ger bäst resultat en vecka efter att din mens skulle ha startat.

Du skriver inte hur gammal du är men mensen kan vara väldigt oregelbunden under tonåren/tidig vuxen ålder och det bästa är helt enkelt att slappna av. Hur länge sedan var det du var i närheten av spermier?


   
SvaraCitera