Aviseringar
Rensa alla

Gravid?!


Ämnesstartare

Jag fortsätter lite på mitt förra inlägg här.. Som jag skrev i det så har jag ömmande bröst och det har jag fortfarande. Men det onda i bröstvårtorna har gått över. Fler symptomer har däremot dykt upp. Jag måste kissa jätteofta, ca 1 gång i timmen, och jag kissar normalt mycket. Jag fick urinvägsinfektion ca 2 veckor efter jag började kissa oftare. Nu är infektionen borta men jag kissar fortfarande lika ofta. En annan sak som har förändrats är att jag mycket oftare får huvudvärk än vad jag fick innan och jag är yr samtidigt. Min mage känns också utspänd och svullen och jag upplever illamående flera gånger i veckan. Mina bröst har svullnat upp väldigt mycket, har gått upp nästan en bh-storlek på bara några veckor! Jag har väldigt jobbiga humörsvängningar också, så jag gråter ganska ofta. Jag äter p-piller, har gjort det nästan ett år och har aldrig missat en tablett. Så chansen ska vara extremt liten att jag är gravid men alla symptomer tyder på det. Min "mens" den här månade kom, men var en dag försenad och höll bara i sig 1,5 dag (den brukar vara i 4 dagar). Bör jag testa mig eller är jag bara skengravid? Vad tror ni det skulle kunna vara? 


   
Citera
Ämnesetiketter
time
 time

Det är väl klart att du ska testa dig om du är orolig för att vara gravid. Över nätet kan ingen svara mer än så, tyvärr.


   
SvaraCitera

Kissar ofta och har fått urinvägsinfektion!!!Förvirrad  Har du fått diabetes? Har du vart hos doktorn och kollat upp detta? Är du överviktig?

Du kan kolla genom att köpa blodsockerstickor på apoteket, vräka i dig massor av socker på en gång och testa urinen med stickorna för att få svar. Dock är det inget jag råder till utan jag skriver detta för att du kanske inte går till doktorn. Du kan ju även göra det som komplement. Det kanske tar tid innan du skickas på glukosbelastningstest också och du vill säkert ha svar snabbt. Har du diabetes måste du absolut behandla denna. Är du överviktig räcker det kanske med att du går ner i vikt.


   
SvaraCitera
Bell
 Bell

Sanningen om ens ålder och verkligheten som kommer ikapp en när en 97a frågar om hon är gravid. Shockerad

Men självklart ska du testa dig! Köp ett sånt vanligt test eller gå till UM!


   
SvaraCitera
Draug

tur man inte har sådana bekymmer att tänka på, skulle aldrig klara av att vara tjej ärligt talat. (inget illa menat) har fått höra att jag varit av det kvinnliga könet i ett tidigare liv, kanske har en del dolda egenskaper hängt med.


   
SvaraCitera