Aviseringar
Rensa alla

Gravid trots P-piller?


Ämnesstartare

Nu är det såhär att för ca en månad sen hade jag oskyddat sex med min pojkvän för första gången. Jag går på p-piller och har gjort det länge men eftersom det var min första oskyddade gång är jag nu väldigt orolig.

Redan dagen efter var jag skitnojig över att jag skulle ha blivit gravid men en vecka senare glömde jag att ta mina p-piller och så fick jag min mens (vilket jag såg som ett gott tecken?). Mens hade jag i 5 dagar och sen började jag på hormonpillerna på kartan igen. Men ända sedan jag började på hormonpillerna igen har jag haft väldigt små mörk- och blodfärgade flytningar/blödningar varje dag och detta har snart pågått i 2 veckor. Jag är också helt sjukt öm i bröstvårtorna och jag har läst att många har sådana blödningar i början på sin graviditet.

Just nu är jag skiträdd. Jag har ingen möjlighet att göra gravtest eftersom jag åker till New York imorgon och är borta i 2 veckor. Kan jag vara gravid eller kan det vara något annat? Någon som vet eller har varit med om liknande? HJÄLP!


   
Citera
Ämnesstartare

Haha


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

hannachri:

oskyddat sex

Med p-piller? Säger man oskyddat då?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ChickiBull:

Säger man oskyddat då?

oskyddat mot sjukdomar!

ON TOPIC
Din kropp kan bli lite knäpp om du gör avbrott mitt i hormonerna. När på kartan gjorde du hormonuppehåll och när hade du sex?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Postorderhoran:

oskyddat mot sjukdomar!

Ah, fast rent formellt. Om en polis fråga mig: Har du haft oskyddat sex med den där 79 åriga tanten där borta, å hon käkar p-piller. Då ska ja väl säga nej?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Postorderhoran:

Din kropp kan bli lite knäpp om du gör avbrott mitt i hormonerna. När på kartan gjorde du hormonuppehåll och när hade du sex?

Sex hade vi dagen efter min mens var slut och en och en halv vecka efter senaste menstruationen fick jag mens pga de missade p-pillerna. Kan det vara därför hela min kropp beter sig som ett befruktat lusthus?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

hannachri:

Kan det vara därför hela min kropp beter sig som ett befruktat lusthus?

när missade du piller,, hur långt efter sockerpiller?

Det FINNS graviditetstest i usa också, för folk oroar sig för bebisar där också, tro't eller ej. Men det är NOG ingen fara, men testa dig när du kommer hem hur eller som så är du säker.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Postorderhoran:

när missade du piller,, hur långt efter sockerpiller?

När jag missade p-piller hade det gått 1,5 vecka sedan senaste mens och sista sockerpiller.

Postorderhoran:

Det FINNS graviditetstest i usa också, för folk oroar sig för bebisar där också, tro't eller ej. Men det är NOG ingen fara, men testa dig när du kommer hem hur eller som så är du säker.

Vet att det ar mycket möjligt att göra test där med men jag, min mamma och två systrar ska dela på ett hotellrum och spendera den mesta tiden tillsammans vilket gör det nästintill omöjligt att göra något sådant utan att de får veta. Jag får försöka att tänka på annat till jag kommer hem helt enkelt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

hannachri:

När jag missade p-piller hade det gått 1,5 vecka sedan senaste mens och sista sockerpiller.

jag tror det är lugnt. du behöver inte oroa dig medans du är där, ha kul och testa dig när du kommer hem bara. Jag brukar ALLTID tro att jag har bulle i ugnen, så har testat mig jättemånga gånger (även fast jag vet att det inte bör vara nån fara) men är alltid lika skönt med ett minus, så man vet [blush]


   
SvaraCitera

Av p-piller kan första mensen bli fördröjd upp till en månad.


   
SvaraCitera