Aviseringar
Rensa alla

Gravid trots regelbunden mens och p-piller?


Ämnesstartare

Någon som vet ifall riskerna är stora?

Jag har alltid haft regelbunden mens samt äter p-piller. Har nu på senaste tiden börja att må väldigt illa och varit yr. Är risken stor att jag kan vara gravid?  Om jag ska ta ett graviditetstest, när bör det tas? Jag ska ha min mens nu på tisdag...

P.s är ungdom och aldrig varit gravid tidigare.

Tack på förhand


   
Citera

alltså så länge du får mens och den är på din sockerpiller-vecka så är det ingen chans att du är gravid. Vad jag lärt mig.


   
SvaraCitera

räknas jag också som ungdom? eller är jag vuxen? (är 21)

behöver veta  nu!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tror du räknas som ungdom då...


   
SvaraCitera

gör ett test för säkerhets skull sådär 4 v efter att du börjat känna dig yr och illamående, är yrseln och illamåendet pga graviditet kommer det garanterat synas på test då. Risken för at du ska vara grvid om du skött ppillren ordenltigt är typ 0,1% har jag för mig så nej, risken är inte stor. men ta ett test så slipper du oroa dig 🙂


   
SvaraCitera

Fingerprints:
räknas jag också som ungdom? eller är jag vuxen? (är 21)

behöver veta  nu!

vilka avseenden?


   
SvaraCitera

lisa123:
tror du räknas som ungdom då...

YES!

elverpigen:

vilka avseenden?

haha började bara fundera eftersom hon angav sig själv som det.


   
SvaraCitera

Risken är väl inte allt för stor att du skulle vara gravid, vill minnas att p-piller är 98% säkert. Du tror inte illamåendet och yrslen kan bero på något annat? typ, lågt järnvärde eller att du håller på att bli sjuk?

Men, är du orolig så köp ett gravtest, kostar ju inte jättemycket liksom. Du kan ta ett test redan samma dag som du skulle ha din mens.


   
SvaraCitera
kachin

ta det lugnt och vänta lite. illamåendet kan ju bero på vad som helst. sen att du börjar oroa dig och tänkta på det kan göra det värre (kan även bli så att mensen blir sen pga oro). om den inte kommit efter flera dagar skadar ju inte ett test dock.


   
SvaraCitera

brukar bli yr och illamående av vätskebrist.  prova att drick regelbundet med vatten.

Och oroa dig inte heller, för det kan skjuta upp mensen. Fråga mig, jag vet


   
SvaraCitera

blir yr och illamående när jag äter på tok för lite, allrahelst i kombination med antidepp och hög stressnivå och lite sömn. då kan jagramla omkull på väg till bussen eller tappa balansen närjag står still med båda fötterna i marken. spännande det där, hurkroppen fngerar


   
SvaraCitera