Aviseringar
Rensa alla

gravidillamående


Ämnesstartare

hm, 16 and pregnant. Planerna är dock riktade mot en abort (stop hatin'). 
Till ämnet: Ingen som har värsta superkuren till gravidillamående? Eller värken man har i ryggen/magen (långt ner?) eller en kur för tröttheten? Jag tror jag avlider av detta. 

Kanske är lite överdrivet hur jag känner med tanke på all jävla rädsla och stress som tog över mitt huvud.  Och min kräkfobi.. hehe, men ingen som vet något som fungerar? Äta skorpor och kex kommer inte på fråga då det är det absolut äckligaste jag vet.


   
Citera
Ämnesetiketter
Mizdro

Du skulle helt enkelt inte knullat, dumma flicka..


   
SvaraCitera

abort.


   
SvaraCitera

ingefära

kram


   
SvaraCitera

drack te med socker ist för honung när jag var gravid. mådde bättre


   
SvaraCitera

Vi är inga abortmotståndare på denna sida mvh alla här
Lycka till!


   
SvaraCitera

vet inte hur det är med gravidillamående men vanligt illamående brukar gå över av att man sväljer 4-6 hela vitpepparkorn. 🙂


   
SvaraCitera
penja

elverpigen:
vet inte hur det är med gravidillamående men vanligt illamående brukar gå över av att man sväljer 4-6 hela vitpepparkorn. 🙂

Fast det stämmer väl ändå inte? 
Finns en hemmakur som säger att om man tagit det är det mindre risk att bli smittad av magsjuka. Dvs, man ska ta det om nån i familjen eller så fått magsjuka. 
Men att det hjälper mot illamående har jag aldrig hört. Psykiskt möjligtvis. 


   
SvaraCitera

penja:

Fast det stämmer väl ändå inte? 
Finns en hemmakur som säger att om man tagit det är det mindre risk att bli smittad av magsjuka. Dvs, man ska ta det om nån i familjen eller så fått magsjuka. 
Men att det hjälper mot illamående har jag aldrig hört. Psykiskt möjligtvis. 

men att vitpeppar skulle vara vaccin mot magsjuka låter väl ändå som ett enormt humbug från början till slut...?
spelar ingen roll egentligen om det hjälper på riktigt eller är placebo, för mig har det funkat då jag velat sluta kräkas när jag är magsjuk eller illamående på annat sätt. 🙂


   
SvaraCitera
reben

ingefära har jag sett på tv ska va bäst


   
SvaraCitera
penja

elverpigen:

men att vitpeppar skulle vara vaccin mot magsjuka låter väl ändå som ett enormt humbug från början till slut...?
spelar ingen roll egentligen om det hjälper på riktigt eller är placebo, för mig har det funkat då jag velat sluta kräkas när jag är magsjuk eller illamående på annat sätt. 🙂

Jo jag förstår, kan nog fungera som nån slags alternativ medicin 🙂 kännas bättre liksom (hoppas det inte slutar funka sämre du bara för att jag påstår att det nog mest är psykiskt). 


   
SvaraCitera
reben

finns väl såna armband för detta. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mizdro:
Du skulle helt enkelt inte knullat, dumma flicka..

Nej dumma mig, trodde liksom att minipillrerna skulle hålla även om man missat sin tid med 1,5 timma emellanåt. Tydligen inte. Har bara otur, knappast så att jag blev gravid för skojs skull :((

psychoex:
abort.

Jotack, men när man i tre dagar ring kvinnokliniken ungefär en gång varje halvtimme och möts av samma telefonsvarare som talar om att dom inte har någon tid att prata just nu så ja.. Jag ville dock ha hjälp med illamåendet, inte valet av vad jag ska göra, så.. sluta.


   
SvaraCitera