Aviseringar
Rensa alla

Graviditet med trionetta!


Ämnesstartare

Jag har läst på en del sajter om kvinnor som blivit gravida trots att dem ätit p-pillret Trionetta, Min mor blev även det. Tre gånger så jag och mina systrar kom fast hon var mycket noggrann med sina p-piller. Är det någon här som har vart med om detta eller har hört samma sak?[confused]

Det är nämligen så att jag har provat alla preventivmedel som inte har fungerat något bra för mig, Piller, stav, spiral, ring, plåster. det är bara trionetta som jag äter nu som har fått ner mensen och som jag inte blir "konstig" av. Men trots att jag äter dom är jag super orolig!!!![surprised]


   
Citera

Har du varit hos ungdomsmottagning?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

JA annars hade jag väl inte provat alla preventivmedel, dom är ju receptbelagda allihopa!


   
SvaraCitera
Kviq
 Kviq

Det beror mycket på tjejen. Alltså, de gör ju inte p-piller som inte funkar. Inte nu för tiden. Men de har ju heller inte 100% säkerhet. Och det finns vissa personer som ingen typ av p-medel verkar funka på.

Men testa några månader, annars får du väl byta. Finns inget svar på ifall det kommer att funka för dig eller inte.

Bara för att de inte bet på din mor betyder det inte att de inte biter på dig. Dock är chansen större eftersom ni är så närbesläktade.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag har ätit dom i typ 4 månader redan, det är bara det att jag är orolig för yttligare en oönskad graviditet, har ju inget att prova nu.


   
SvaraCitera
Kviq
 Kviq

lovelife:

Jag har ätit dom i typ 4 månader redan, det är bara det att jag är orolig för yttligare en oönskad graviditet, har ju inget att prova nu.

Ytterligare? Vad hade du då för skydd?

Men har du inte blivit gravid än så kanske de funkar på dig. men som sagt, inget som någon här kan veta.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag har gjort tre aborter och fått 2 missfall efter det, Första graviditeten var det en kondom som sprack, de andra två med spiral. missfallen under neovletta eller vad dom nu heter


   
SvaraCitera

lovelife:

Jag har gjort tre aborter och fått 2 missfall efter det, Första graviditeten var det en kondom som sprack, de andra två med spiral. missfallen under neovletta eller vad dom nu heter

[censur][shake]

Alltså, är det inte lättare om din partner använder kondom?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Macktorsken:

[censur][shake]

Alltså, är det inte lättare om din partner använder kondom?

Jag är latex allergiker och de latex fria kondomerna är jävligt obekväma =(( dessutom är det fan inte samma närhet med kondom.....


   
SvaraCitera

lovelife:

Jag är latex allergiker och de latex fria kondomerna är jävligt obekväma =(( dessutom är det fan inte samma närhet med kondom.....

Skojjar du? Det verkar som att du har alla odds mot dig. [shake]

Mmm det är inte samma närhet. [sad]

Chansen att inte bli gravid med p-stav är 99,9%


   
SvaraCitera
Kviq
 Kviq

lovelife:

Jag har gjort tre aborter och fått 2 missfall efter det, Första graviditeten var det en kondom som sprack, de andra två med spiral. missfallen under neovletta eller vad dom nu heter

Men testa, finns inte mycket mer att göra. Går det inte så går det inte.


   
SvaraCitera
Kviq
 Kviq

Macktorsken:

Chansen att inte bli gravid med p-stav är 99,9%

Risken blir ju dock större ifall det inte funkade med ett preparat med liknande hormon:

lovelife:

stav

lovelife:

plåster

lovelife:

ring


   
SvaraCitera

Kviq:

Risken blir ju dock större ifall det inte funkade med ett preparat med liknande hormon:

Men alla preventiv medel innehåller inte samma hormoner.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Macktorsken:

Skojjar du? Det verkar som att du har alla odds mot dig. [shake]

Mmm det är inte samma närhet. [sad]

Chansen att inte bli gravid med p-stav är 99,9%

Det känns illa =/ jo men jag stötte ut den första pstaven sen så växte den andra i muskeln


   
SvaraCitera

lovelife:

Det känns illa =/ jo men jag stötte ut den första pstaven sen så växte den andra i muskeln

Ajjjjuuuujjjchhh, fan fan fan. Får ont i min arm nu. [sad]

Men att chansen att du blir gravid medan du äter p-piller är också obefintlig. Om du äter dom och inte kräks osv.


   
SvaraCitera