Aviseringar
Rensa alla

Graviditet med trionetta!


Kviq
 Kviq

Macktorsken:

Men alla preventiv medel innehåller inte samma hormoner.

Det är klart. Men de jag quotade gör vanligtvis det. Funkar på samma sätt etc. Men kanske finns det olika sorter, vad vet jag. Men jag har fått den uppfattningen att det är samma hormoner i olika doser/på olika sätt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kviq:

Det är klart. Men de jag quotade gör vanligtvis det. Funkar på samma sätt etc. Men kanske finns det olika sorter, vad vet jag. Men jag har fått den uppfattningen att det är samma hormoner i olika doser/på olika sätt.

Jag har testat alla möjliga hormoner, staven och spiralen var helt olika samma sak med plåstret, sen finns det säkert plåster stavar och spiraler med samma typ av hormoner.... trionetta är ett trefas p piller som gör att jag är så lika min egen menscykel som möjligt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Macktorsken:

Men att chansen att du blir gravid medan du äter p-piller är också obefintlig. Om du äter dom och inte kräks osv.

Jag kanske ska sluta oroa mig, stackaren får dra ut den innan han kommer.......


   
SvaraCitera
Kviq
 Kviq

lovelife:

spiralen

Det finns spiraler som inte innehåller hormoner alls. Kopparspiral. Testat det?

Känner inte specifikt till trionetta.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kviq:

Det finns spiraler som inte innehåller hormoner alls. Kopparspiral. Testat det?

Känner inte specifikt till trionetta.

Av kopparspiralen fick jag en äggledar inflamation och plockade ur den efter någon vecka =/


   
SvaraCitera

lovelife:

Jag kanske ska sluta oroa mig, stackaren får dra ut den innan han kommer.......

Det finns en liten, liten chans bara. Men den är inte stor. Komma utanför är inte heller säkert. [sad]


   
SvaraCitera
Kviq
 Kviq

lovelife:

Av kopparspiralen fick jag en äggledar inflamation och plockade ur den efter någon vecka =/

Du verkar ha testat allt, människa [tard]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Macktorsken:

Det finns en liten, liten chans bara. Men den är inte stor. Komma utanför är inte heller säkert. [sad]

Nej men att både äta p-piller och att han får dra ut den innan bara för att jag känner mig osäker, vilket jag kanske inte borde göra.


   
SvaraCitera

lovelife:

Nej men att både äta p-piller och att han får dra ut den innan bara för att jag känner mig osäker, vilket jag kanske inte borde göra.

Om du känner dig säkrare så gör det be honom att göra det. [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Macktorsken:

Om du känner dig säkrare så gör det be honom att göra det. [smile]

Jag tycker bara så synd om honom eftersom jag hållt på såhär i 4 månader.


   
SvaraCitera

lovelife:

Jag tycker bara så synd om honom eftersom jag hållt på såhär i 4 månader.

Gör inte det, han har säkert förståelse, du har haft problem med i princip alla preventiv medel och vill känna dig trygg, det ska man respektera.


   
SvaraCitera

"Gumman, du och dina syskon finns för att jag var lite för dum för att byta ppiller eller använda kondom"


   
SvaraCitera

tänkte också på det, illa [sad]
Fast du vet ju inte huruvida mamman har andra allergier osv.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

lovelife:

Jag har gjort tre aborter och fått 2 missfall efter det, Första graviditeten var det en kondom som sprack, de andra två med spiral. missfallen under neovletta eller vad dom nu heter

Hur ofta har du osäkert sex egentligen?[censur]


   
SvaraCitera

lovelife:

. Tre gånger så jag och mina systrar kom fast hon var mycket noggrann med sina p-piller. Är det någon här som har vart med om detta eller har hört samma sak?[confused]

Då var hon nog inte det egentligen.

Folk rationaliserar så mycket att de ibland börjar tro på det själva.


   
SvaraCitera