Aviseringar
Rensa alla

Graviditetstest !:/


Ämnesstartare

Hej! Jag och min kille har haft oskyddat sex! Asså det är i get allvarligt direkt men det jag indrar (som jag har hört) så måste man typ vänta tills ens mens har gått förbi (hoppat över sin vecka ) Eller kan jag göra testet en vecka efter sexet även om jag ej ska ha mens ? Hoppas någon förstår puss❤️


   
Citera
Ämnesetiketter

Om du inte får din mens så är du nog gravid, vet inte direkt om man måste vänta xD


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jo men har precis haft den osv.. Två veckor kvar på mensen,! Drf jag undrade om jag var tvungen att vänta tills dess eller om jag kan göra test ändå:)


   
SvaraCitera

   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kryptonian:

http://www.1177.se/Vastra-Gotaland/Fakta-och-rad/Undersokningar/Graviditetstest-pa-MVC/?ar=True

Så som jag ser det måste jag vänta och se på mens eller inte :/


   
SvaraCitera
time
 time

Angelina00:

Så som jag ser det måste jag vänta och se på mens eller inte :/

Du kan ta testet samma dag som du borde ha fått mens, men det är svårt att veta om man inte har regelbunden mens. När hade du oskyddat sex?


   
SvaraCitera

Jag var tvungen att vänta...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

time:

Du kan ta testet samma dag som du borde ha fått mens, men det är svårt att veta om man inte har regelbunden mens. När hade du oskyddat sex?

Nu är jag ganska osäker osv, min kille tvingade i mig en akut p-pille igår....


   
SvaraCitera
time
 time

Angelina00:

Nu är jag ganska osäker osv, min kille tvingade i mig en akut p-pille igår....

Akut p-piller hjälper bara upp till 72 timmar efter det oskyddade sexet. Sen kan ju de också rubba hormonerna helt åt helsike, så om din pojkvän TVINGADE i dig ett utan att ha koll på vad det innebär är han ju något av en douchebag... Förvirrad


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

time:

Akut p-piller hjälper bara upp till 72 timmar efter det oskyddade sexet. Sen kan ju de också rubba hormonerna helt åt helsike, så om din pojkvän TVINGADE i dig ett utan att ha koll på vad det innebär är han ju något av en douchebag... Förvirrad

Haha MM:/


   
SvaraCitera