Aviseringar
Rensa alla

Gravidsymptom utan att vara gravid?


Ämnesstartare

Hej! Kan man ha en massa graviditetssymptom utan att vara gravid? Jag har aldrig haft sex eller nåt i närheten, kan man få i sig sperma på annat sätt? Finns det nån chans? Detta är jätteläskigt. Jag mår sjukt illa, har jätteont i ljumskarna, knappt någon aptit, ''ballongmage'', skärande ond värk i tjejmagen, rikliga flytningar, jättetrött, gasig, ont i huvudet, bröstvårtorna har blivit mörkare, har fått lättare för att gråta, dålig aptit osv. Detta är sjukt jobbigt. Man kan kanske likna symptomerna vid pms men jag har aldrig känt på detta sätt tidigare... Detta är värre, läskigare och jobbigare. Det känns som en helt annan känsla. Jag vet inte vad jag ska göra. Min mens är hela 32 dagar sen och det betyder att jag borde fått den igen nu. Inbillar jag bara mig allt detta? Är jag skengravid? Behöver verkligen hjälp! Nån som vet nåt?


   
Citera

Nej du är inte gravid om du ej haft samlag. Tycker du ska fara till någon vårdcentral eller liknande och kolla upp varför du mår dåligt, för att slippa vara orolig och ev. göra något åt det. Kramar


   
SvaraCitera

så länge du inte varit i kontakt med sperma (tex tagit kille på snoppen och sen stoppat fingrarna i fittan) så är det hemskt osannolikt att du är gravid. Som missanox sa, gå till ungdomsmottagningen, skolsyster eller annan sjukvårdsutbildad, sådär ska man inte ha det.


   
SvaraCitera

Du kanske bär på en ny Jesus


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

elverpigen:

så länge du inte varit i kontakt med sperma (tex tagit kille på snoppen och sen stoppat fingrarna i fittan) så är det hemskt osannolikt att du är gravid. Som missanox sa, gå till ungdomsmottagningen, skolsyster eller annan sjukvårdsutbildad, sådär ska man inte ha det.

Jag har inte tagit någon kille på snoppen och sedan stoppat upp, men om jag fått sperma på fingrarna på något annat sätt vet jag inte. Oroar mig över att jag på någon toalett fått det på fingrarna av misstag. Men visst överlever inte sperma så lång tid utanför kroppen?

Tror inte jag vågar gå till ungdomsmottagningen eller liknande. Känns läskigt och de kanske tycker jag är löjlig eftersom att jag aldrig haft sex.

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

MissAnox:

Nej du är inte gravid om du ej haft samlag. Tycker du ska fara till någon vårdcentral eller liknande och kolla upp varför du mår dåligt, för att slippa vara orolig och ev. göra något åt det. Kramar

Okej, känns bara otroligt konstigt då jag fått alla dessa symptom. Ju mer jag läser om symptomen desto mer känner jag mig gravid. Kanske är hjärnan som spelar ett spratt. Ska till husläkaren på fredag. Dock utav andra orsaker. Får då kanske ta upp detta med. Tack för svaret!


   
SvaraCitera
höna

terrormat:

Du kanske bär på en ny Jesus

haha

men jag tycker du ska följa allas råd. det du beskriver låterverkligen inte normalt[sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ballongmage, gaser i magen, hugg i magen osv är tydliga tecken på stress. Mensen kan hoppas över (har läst att det är tjejer som har haft upp till 6 månader utan mens) eller vara försenad pga stress eller oro.

Om du är orolig kontakta en läkare, berätta hur det ligger till så får du troligtvis någon sorts hjälp. Det är i alla fall dags att fundera på vad som gör dig orolig eller stressad när din kropp reagerar som den gör.

Vill tillägga att det är relativt vanligt bland tjejer att detta händer pga dagens stressamhälle.


   
SvaraCitera

ellennn:

de kanske tycker jag är löjlig eftersom att jag aldrig haft sex.

nej

ellennn:

perma på fingrarna på något annat sätt vet jag inte. Oroar mig över att jag på någon toalett fått det på fingrarna av misstag.

nej, det är i princip 100% omöjligt.


   
SvaraCitera

om en kille har åkt på en väldigt skakig buss, utan byxor, får utlösning och sedan kommer du och sätter dig där en stund senare, utan byxor, och gnuggar dig lite mot sätet. Kanske finns en risk då.

Har du åkt buss utan byxor nyligen?


   
SvaraCitera

Skengraviditet hos människor eller skendräktighet hos djur, är utseendet av och kliniska eller subkliniska graviditetssymptom när djuret eller personen inte är gravid. Kliniskt är skendräktighet vanligast i veterinärmedicin, särskilt hos hundar och möss. Skengraviditet hos människor är mindre vanligt. Det är allmänt beräknat att skengraviditet orsakas på grund av förändringar i det endokrina systemet i kroppen, vilket leder till utsöndringen av hormoner som översätts till fysiska förändringar liknande dem under graviditeten.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

rittalc1:

Ballongmage, gaser i magen, hugg i magen osv är tydliga tecken på stress. Mensen kan hoppas över (har läst att det är tjejer som har haft upp till 6 månader utan mens) eller vara försenad pga stress eller oro.

Kan inte påstå att det hugger, jag har jätteont och det drar lite. Detta främst i den nedre delen av magen... Dessutom blir jag andfådd utan att knappt röra mig och jag kall svettas väldigt mycket.

Har haft ont och mått illa i drygt en vecka nu... och ingen mens kommer. Vaknar upp med en mage som känns stor som ett hus. Främst vid nedre delen. Kan det vara tarmarna som svullnar upp? Senast jag hade min mens var 12 januari (slut då), innan det hade jag inte varit så jättestressad alls. Om det krävs så lite stress för att rubba hela menscykeln så vet jag inte hur det kommer bli i framtiden. Att den inte kommer nu igen beror säkert på oron. Trots att jag vet att chansen för att bli gravid i min situation är väldigt liten så kan jag inte sluta tänka på det. Jag grubblar hela tiden på tillfällen då jag kan ha fått i mig lite sperma. Rädd för att om jag ignorerar tanken/chansen på att vara gravid så kommer fram senare. Kanske t.om för sent.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Galvmeister:

Det är allmänt beräknat att skengraviditet orsakas på grund av förändringar i det endokrina systemet i kroppen, vilket leder till utsöndringen av hormoner som översätts till fysiska förändringar liknande dem under graviditeten.

Låter inte så troligt att detta hänt mig. Kan man alltså inte bli skengravid utav tanken att man verkligen tror det hänt en? Att man verkligen går runt och tror man är gravid och därför får en rad graviditetssymptom? Kanske helt knasigt.


   
SvaraCitera

ellennn:

Låter inte så troligt att detta hänt mig

Det låter ju extremt mycket mer troligt än att du skulle ha blivit gravid utan att ha haft sex med någon.

Antingen så orsakades förändringen i "endokrina systemet" på grund av att du gick runt och tänkte på det, eller så går du runt och tänker på det/tror att du är gravid/känner dig gravid på grund av förändringen.
Tycker att det senare låter mest troligt av allt hittills i tråden.


   
SvaraCitera

mice har rätt + är du asnojig, gör ett graviditetstest?


   
SvaraCitera

ellennn:

kan man få i sig sperma på annat sätt?

Image


   
SvaraCitera