Aviseringar
Rensa alla

gravtest


Ämnesstartare

Kan man ta gravtest fast man äter p-piller? eller påverkar det resultatet? fick pytte lite mens så jag börjar oroa mig lite, har aldrig fått så lite förut!


   
Citera
Ämnesetiketter

Jessiiica:

Kan man ta gravtest fast man äter p-piller?

Ja.


   
SvaraCitera

Mensen kan bero på flera olika saker. Det kan vara pillerna, dålig kost m.m.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

SourcesOfLife:

Mensen kan bero på flera olika saker. Det kan vara pillerna, dålig kost m.m.

Jag vet, fast jag har inte haft problem med det tidigare som sagt och jag har inte ätit något annorlunda än vad jag brukar. dessutom har jag haft ont i magen en vecka och annat tjafs så det är bäst att jag kollar upp det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

gravtestet ger utslag på mängden hCG hormon som uppstår i kroppen då man är gravid, alltså ska resultatet inte påverkas av det faktum att du tar p-piller.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jo man kan ta test ändå 🙂
börde jag med göra men är för feg ><


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

men det står ju på testet att det ska göras max 3 dagar innan väntad mens, men om man äter piller då? När ska man då ta det, man har ju ingen "riktig" mens då¨:S


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jessiiica:

Jag vet, fast jag har inte haft problem med det tidigare som sagt och jag har inte ätit något annorlunda än vad jag brukar. dessutom har jag haft ont i magen en vecka och annat tjafs så det är bäst att jag kollar upp det.

Har typ samma problem. Käkar som vanligt, har aldrig slarvat, har aldrig haft problem..fören nu. Mår illa så fort jag äter, skit trött hela tiden och är typ pissnödig 24/7 :/


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera