Aviseringar
Rensa alla

Gråzon.. Kan inte ha killkompisar!


Ämnesstartare

Jag har ett irriterande problem. Varje gång jag lyckas bli polare med en kille så blir jag obekväm och stel, typ för att jag inte vill vara "för" vänskaplig, av rädsla att utstråla gillande. Det leder till att det verkar som jag är nervös = attraherad.

Alla runtomkring tror då att det är något mellan oss, och situationen blir väldigt pinsam.

Alltså jag vet inte vad det beror på men det är nog att jag håller mig själv tillbaka och är rädd för vad alla ska tycka hela tiden..:(

Dessutom blir jag alltid lite småförtjust i killar som jag lär känna, jag kan liksom inte hålla isär vänskap från vilket kön de tillhör...

Hur botar man det här??!


   
Citera
Ämnesstartare

slappna av och var dig själv, försök inte spela en personlighet som du inte är bekväm i


   
SvaraCitera

Har typ bara killkompisar.


   
SvaraCitera
blum
 blum

isola:

Har typ bara killkompisar.

de flesta av dem har flickvänner och jag själv har pojkvän så det har aldrig varit några tvivel någonstans.
Annars får du väl snacka killar med honom eller bara säga rakt ut att ni bara är vänner, ifall han nu skulle ha missförstått dig.


   
SvaraCitera

Sjukt jobbigt när man bryr sig om vad andra tycker förstår jag.


   
SvaraCitera

Magnifying glass:

jag kan liksom inte hålla isär vänskap från vilket kön de tillhör...

Synd. Jag vet tyvärr inte hur man botar det men..sånt är livet antar jag. En del kan inte vara "bara" kompisar med de av samma kön.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Woho:

försök inte spela en personlighet som du inte är bekväm i

det gör jag inte.. okej jag ska försöka slappna av.. [shake] men jag måste skydda mig själv hela tiden för att jag är rädd att ge fel signaler till killarna [surprised][tired] vill inte att de ska tro att jag är intresserad.. men det blir motsatt effekt [sad]

Lindblom:

snacka killar med honom

men om man inte känner varandra så bra så är väl det lite weird? [shake]

envackermänniska:

En del kan inte vara "bara" kompisar med de av samma kön.

Jag tillhör nog en av dom. Synd [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vi hade en tjej i kompisgänget som hade något liknande problem men det löstes ganska omgående när vi jävlades med henne som vi jävlas med alla andra och lurade i henne att vi hade beställt en ladyboy åt henne från thailand. Hon fattade sen att ingen ville sätta henne och hon var en av grabbarna.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Charley Day:

Hon fattade sen att ingen ville sätta henne och hon var en av grabbarna.

[bigsmile] haha! ja det är väl så det måste gå till.. någon form av isbrytare [confused]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Magnifying glass:

vill inte att de ska tro att jag är intresserad.. men det blir motsatt effekt [sad]

Det är just det jag menar, sluta tänk på det, håll den bara på vad du tycker är en vänskaplig relation och sen får du se vad som händer, om killen missupfattar det hela så får du helt enkelt förklara för han hur det ligger till, svårare är det inte [y]


   
SvaraCitera

Magnifying glass:

Jag tillhör nog en av dom. Synd

:/ Men vem vet, du kanske träffas nån kille nån gång som du "bara" vill ha som kompis.


   
SvaraCitera
Kviq
 Kviq

Fundera inte på ifall den andre du umgås med är kille eller tjej. Enklare så. Eller så kan du ju bara slappna av och vara dig själv. [confused]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kviq:

Fundera inte på ifall den andre du umgås med är kille eller tjej

ahhhh! SMART! [no-no][blush]
nu kanske mitt problem löser sig.. jag måste föreställa mig honom som en tjej, och sluta tänka på att han är kille. TACK [y][blush]


   
SvaraCitera
Kviq
 Kviq

Magnifying glass:

ahhhh! SMART! [no-no][blush]
nu kanske mitt problem löser sig.. jag måste föreställa mig honom som en tjej, och sluta tänka på att han är kille. TACK [y][blush]

[blush]
Bara för att vårt samhälle är så indelat enligt könsrollerna behöver man ju inte bry sig om dem.


   
SvaraCitera