Aviseringar
Rensa alla

Greenpeace terrorister?


Ämnesstartare

The Weapons Dude:

Att ligga framför en stridsvagn gör en bara till hjälte inom den egna rörelsen, det förstärker oppositionen.

Sure, men greenpeace har ett relativt brett stöd för att vara en såpass radikal rörelse (skulle vilja säga att det är den mest radikala av de stora autonoma politiska rörelserna). Även om Greenpeace är illa sedd i vissa kretsar är de oändligt mycket mer respekterade än NSF/FF som du tog som exempel.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Stringburka:

Sure, men greenpeace har ett relativt brett stöd

Konstigt att man i många fall har stämt eller burit bort dem pga deras metoder, det händer sällan för nazister.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

svartarosen:

Nej och jag gillar dem (Du röstade på detta alternativ)

Om det är någon som är terrorist så är det väl snarare alla de regeringar och företag som förstör vår planet med radioaktivt avfall, andra miljöskadliga saker och exploaterar naturtillgångarna utan en tanke på nåt annat än ekonomisk tillväxt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

The Weapons Dude:

Konstigt att man i många fall har stämt eller burit bort dem pga deras metoder, det händer sällan för nazister.

Höh? Att de har ett brett folkligt stöd är inte samma sak som att det de gör är lagligt. Hört begreppet civil olydnad? Samma sak som Gandhi och Rosa Parks sysslade med, vet du.

Matilda1988:

Om det är någon som är terrorist så är det väl snarare alla de regeringar och företag som förstör vår planet med radioaktivt avfall, andra miljöskadliga saker och exploaterar naturtillgångarna utan en tanke på nåt annat än ekonomisk tillväxt.

[love][love][love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Stringburka:

Att de har ett brett folkligt stöd är inte samma sak som att det de gör är lagligt.

De är fortfarande ingen majoritet och är för radikala för att kunna bli en majoritet, vilket i sin tur, om de var tilltalande för fler människor, skulle de kunna leda direkt till deras huvudsakliga mål.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Matilda1988:

Om det är någon som är terrorist så är det väl snarare alla de regeringar och företag som förstör vår planet med radioaktivt avfall, andra miljöskadliga saker och exploaterar naturtillgångarna utan en tanke på nåt annat än ekonomisk tillväxt.

Is that why you use your computer and electricity and so on? The mob are resbonsible too. If not even MORE resbonsible for the global destruction. So please stop being hypocritical.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

svartarosen:

Nej och jag gillar dem (Du röstade på detta alternativ)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

svartarosen:

Nej och jag gillar dem (Du röstade på detta alternativ)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Diabolus:

Is that why you use your computer and electricity and so on? The mob are resbonsible too. If not even MORE resbonsible for the global destruction. So please stop being hypocritical.

Det är inte jag som beslutar varifrån min el kommer. Ganska svårt att leva utan det. Du kanske inte är medveten om att det i Sverige 1980 var en folkomröstning om kärnkraftens framtid, och om regeringen hade följt folkets röst så hade kärnkraften i dag inte setts som ett framtida alternativ för elproduktion. Men regeringen har valt att gå emot folket och fortsätta producera el med kärnkraft som i sin tur producerar avfall som kommer att vara giftigt i 100 0000 år framåt.
Och maffian? Visst, de har ett stort inflytande i vissa länder, men jag har inte heller påstått att de inte är medskyldiga.

Men men, låt dina barnbarn bada i radioaktivt avfall. Jag kommer att skratta.


   
SvaraCitera

svartarosen:

Ja och jag gillar dem inte (Du röstade på detta alternativ)

En väldigt mesig sådan.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Diabolus:

resbonsible

[crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Diabolus:

resbonsible

[crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Diabolus:

resbonsible

[crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det där var inte med flit. 🙁


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Matilda1988:

Men regeringen har valt att gå emot folket och fortsätta producera el med kärnkraft som i sin tur producerar avfall som kommer att vara giftigt i 100 0000 år framåt.

First of all.. no one makes you use electricity except yourself. How do you think people in Africa and China survives?

Nuclear power is the most pure source of power we have nowdays and that you can count with. Don't even mention sunpower or water power[rolleyes] It's a shame that your country has shut down nuclear power plants. Do you know that you are importing dirty coal elecricity from Poland and Germany instead? (I have heard that carbon is really good![rolleyes]) Do that make you satisfied? The nuclear waste is not a problem anymore and won't be in the future. Not if we continue to bury it in the bedrock.

Im going to laugh if your grandchildren have to look at wind power station wherever they go. That is TRUE destruction of nature.

*edit*

aspie:

[crazy]

Ty


   
SvaraCitera