Aviseringar
Rensa alla

grejen me teater


Ämnesstartare

tja!

ja tänkte mest bara fråga till dom av er som gillar teater å sånt va d e ni gillar me d?? ja menar d är ugnefär som bio eller nånn annan film man ser fast bara me massa pretantjösa gubbar på sen. så va ere som e så bra å varför går man inte på å ser nånn film istälelt?

har desutom nu en polare som ville ja ska åka in till huvestan för å gå på teater me han borde ja henga me finns d liksom nåt ja missat som man kanske borde göra?


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

du borde gå, du kanske märker att det är mer än en massa gubbar på scen. annars är du ju en erfarenhet rikare


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

fridachoke:

du borde gå, du kanske märker att det är mer än en massa gubbar på scen. annars är du ju en erfarenhet rikare

ja d kan ju iofs stämma när ja tänker på teater täkner ja ju mest ingmar berhman å så sådär gammalt å stelt. men du kanske har rätt får se om ja ger d en chans.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nej, teater är inte samma sak som film. Verkligen inte.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

gillar inte teater. har iofs bara sett en jävla massa amatörteatrar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

elgmeister:

ja menar d är ugnefär som bio

mm, o foto är bättre än målningar


   
SvaraCitera

skippa teatern och ta en svenskakurs.


   
SvaraCitera
smisk

Jag älskar teater! Jag går sam-teater och det är det bästa jag gjort i hela mitt liv. Inte nog med att vi spelar teater i skolan, vi får även gå på otroligt mycket teater utanför skolan också.
Det jag älskar med teatern är oftast hur förhållanden mellan människor byggs upp och kan bli porträtterat på så kort tid. Plus en massa andra saker.

Teater och film är inte riktigt samma sak heller, eftersom man spelar en teater från början till slut och oftast filmar en film i flera olika etapper. Det känns lite fuskigare.


   
SvaraCitera

elgmeister:

va d e ni gillar me d?

Det är en mer levande form av underhållning än vad till exempel film är.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

teater är bättre än film, svårare att göra en bra pjäs, du har bara en chans osv...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Teater är bättre än bio tycker jag. Teater går inte att ladda ner, teater är aldrig samma 2 ggr, teater luktar mysigt, teater har inga äckliga ungar som prasslar med godis.

Det är typ som att jämföra en musikvideo med en live spelning..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tant Brun:

Det är en mer levande form av underhållning än vad till exempel film är.

va? på film kan dom ju fixxa in special effekter å sånt på teater blire typ rök grejer men inget mer.

Andy91:

Teater går inte att ladda ner,

nä precis.


   
SvaraCitera

elgmeister:

special effekter å sånt

Visst så är det trevligt med film, men teven har inte ens något djup. På teater finns det verkliga människor, och så vidare. Jag tycker inte att de två riktigt går att jämföra. De är bra på olika sätt.

Okej, det kanske låter som om jag försöker vara extremt PK nu, men jag säger bara vad jag tycker[y]


   
SvaraCitera

Jag är ingen gubbe men jag står på scen ändå.

Teater är dessutom mycket svårare än film. I film får man ta om de scener man inte gjorde bra första gången, i teater får man öva och framföra ett enda stort framträdande, och man får ingen andra chans. Gör man bort sig så ja, då står man där och alla vet om det, om man inte är så proffsig att man lyckas dölja det.

Fast jag håller kanske med lite om att det är roligare att se en film. En teater är ju samma scen hela tiden... men det känns ändå verkligare med teater... vill man så kan man ju faktiskt röra skådespelarna, för de står ju där! I film är det så avlägset.


   
SvaraCitera

Jag spelar teater, och går på teater, och ... tja, jag avskyr film, men teater är något utav det mest fantastiska som finns, faktiskt.


   
SvaraCitera