Aviseringar
Rensa alla

Grejen med att kunna "rita" fint


Ämnesstartare

Ja vad är grejen egentligen. Vad har man för nytta av att vara duktigt på att måla? Man får inte mycket pengar iaf... Man kanske blir en sån där som målar av turister på plattan?

Jag förstår inte meningen med att kunna rita bra.


   
Citera
Ämnesetiketter

är la en rolig hobby för de flesta som kan. inte mer


   
SvaraCitera

Att kunna rita, verkar ju awesome. Tyvärr kan jag inte, och har nog inte tålamodet till att lära mig. Men hade varit riktigt awesome om jag kunde 🙁


   
SvaraCitera

Det är ju underbart! Att kunna skapa något av vad man ser i sitt huvud! 😀 Jag önskar verkligen jag var bättre på det. [blush]


   
SvaraCitera

jag antar att du suger på att rita.


   
SvaraCitera

velociped:

jag antar att du suger på att rita.

[love]

Jag önskar att jag kunde, eller orkade lära mig.


   
SvaraCitera
Issen

Allt handlar inte om att tjäna pengar... ingen estet går inför det i grund och botten för att tjäna pengar, och tur är väl det.

Man skapar, mår bra av de man gör och förhoppningsvis kan man leva på det för att andra gillar det.
Jag kommer aldrig tjäna en krona på de filmera jag arbetat med hittills, det är förstås för att gör det i skolan, men det är inte ens intressant, det har varit roligt och lärorikt att göra, jag mår bra av det och det är värt så galet mycket mer än pengar så länge jag får leva [smile]


   
SvaraCitera

Jag tycker att det är skönt att jag är awesome på att rita för att jag på så sätt lätt kan stimulera mig själv och utveckla min kreativitet.


   
SvaraCitera

built this way:

Man kanske blir en sån där som målar av turister på plattan?

verkar nice ju [blush]


   
SvaraCitera

För man mår så jävla bra när man för en gångs skull är nöjd med det man gjort.


   
SvaraCitera

built this way:

Ja vad är grejen egentligen. Vad har man för nytta av att vara duktigt på att måla? Man får inte mycket pengar iaf... Man kanske blir en sån där som målar av turister på plattan?

För att det är riktigt kul och kreativt, plus så kan man tjäna riktigt mycket pengar genom att vara duktig på det.


   
SvaraCitera

Man kan uttrycka sig på ett sätt som är enkelt för andra att förstå. Mycket enklare än ord och film. Det enda som är i samma klass som bilder och serier är musik.


   
SvaraCitera

velociped:

jag antar att du suger på att rita.


   
SvaraCitera

Att ha lärt sig att kunna rita realistiskt och proportionerligt är ascoolt. Det finns inte många som kan det. Och dessutom så uttrycker man sig på ett annat sätt än ord.


   
SvaraCitera

Man får ur sig känslor som man håller inne när man tecknar. Man kan förmedla budskap utan att använda ord. Och framför allt: det är roligt.

Jag satsar på att bli illustratör och författare, så visst kan man tjäna pengar på det man gör. Men lönen varierar beroende på vad man gör, hur mycket och för vilka.

Jag föredrar egna stilar iaf. Realistiskt är ju fint och så, det kan man få en klapp på axeln för, men att skapa nånting unikt är desto bättre.


   
SvaraCitera