Aviseringar
Rensa alla

Grejjen med att tjejer inte tar initiativ


orcite
Ämnesstartare

O grejjen med tjejer som klarar på att det inte finns vettiga killar..

Varför tar inte dessa tjejer initiativ? Och med initiativ menar jag att man kommer fram och säger hej o pratar med en. Att ge "invites" eller "tecken" är inte att ta initiativ..

Jag satt o tänkte och... kom på tänka att... Majoriteten av tjejer kanske inte vill ha det bra?

Menar.. Om man får jobba o tjäna sina pengar och det är knappast så att man får sitta o lata sig o pengar ska komma till dig. Man får ju själv jobba för pengarna..

Men tjejer verkar inte förstå den här grejjen med att "kämpa" för något eller "jobba" för att få något?

Meningar som
- En tjej som själv inte tar initiativ är alla killarnas tjej. För hon väljer endast bland dem som tar initiativ. Och det betyder att hon tillhör alla.
- En tjej som tar initiativ är målmedveten o mer säker i vilken sorts kille hon vill ha. Istället för att acceptera att bli påstött av killar hela tiden vill hon hellre stöta på en själv och hålla sig till honom.
- En kille som är van att ta initiativ är också van att knulla runt för han bryr sig inte om de tjejer han lämnat bakom sig. Det är bara knulla nån o dumpa efter en vecka o fortsätta ta initiativ
- En kille som inte tar initiativ är rädd för att tjejer ska behandla honom illa och han är inte van med att ta initiativ för han vet inte hur han ska visa sig vara den bra killen som han också är på riktigt.

Slutsatsen jag får är
Killar som tar initiativ = Horor
Tjejer som inte tar initiativ = Horor
Killar som inte tar initiativ = Lojala
Tjejer som tar initiativ = Lojala


   
Citera

jag tror du behöver ligga


   
SvaraCitera

ppfft trams.

tjejer är dåliga på att ta initiativ eftersom de fått lära sig att vara passiva. jag är dålig på det för att jag är feg och rädd att bli dissad [shake].


   
SvaraCitera

orcite:

Jag satt o tänkte och

Där borde du ha slutat [zzz]


   
SvaraCitera

Grejen med att generalisera - don't.


   
SvaraCitera

orcite:

Tjejer som inte tar initiativ = Horor

lul wut.

Jag tar inte initiativ eftersom jag inte känner för det. Jag intalar mig själv om att ensam är starkast men blir jag kåt tar jag någon jag kan knulla, kommer det någon som visar intresse så kan man se vart man kommer.


   
SvaraCitera

orcite:

Killar som inte tar initiativ = Lojala

stämmer inte[no-no] jag tar inte initiativ, men jag är ändå en hora[blush]


   
SvaraCitera

var går gränsen mellan att "ge invites" och att ta initiativ?
vid ord eller handling va va va


   
SvaraCitera

var går gränsen mellan att "ge invites" och att ta initiativ?
vid ord eller handling va va va


   
SvaraCitera
orcite
Ämnesstartare

internet:

jag tror du behöver ligga

Du tror fel 😉

mmmjölk:

ppfft trams.

tjejer är dåliga på att ta initiativ eftersom de fått lära sig att vara passiva. jag är dålig på det för att jag är feg och rädd att bli dissad [shake].

Varför har tjejer fått lära sig att vara passiva? Om man tittar ut i det svenska samhället med öppna ögon då är det killarna som är passiva och lågljuda medan tjejerna är högljuda.

Alla killar som inte tar initiativ är själva rädda för att bli dissade men i helhet bryr sig tjejer ändå inte om att ta initiativ för det finns en liten del killar som tar initiativ och tjejerna förlitar sig på dessa och killar som inte tar initiativ får aldrig någonsin ett ligg för att tjejer unnar sig med de killar som tar initiativ.

Globalt blir detta till att det är JUST killar som ska lära sig ta initiativ. Och om att vara rädd att bli dissad är fallet så är det TJEJER som ska dissa hela tiden och tjejer växer upp till dissare medans killar växer upp till tåla bli dissade o inte bry sig.

Så varför tar inte tjejer som inte vågar ta initiativ på killar som inte vågar ta initiativ?
Det är knappast att det kan bli att killar som inte vågar ska ta initiativ på tjejer som inte vågar för det är ju omöjligt att se av vilken tjej man ska ta initiativ på när alla tjejer kör samma spel.


   
SvaraCitera

mmmjölk:

tjejer är dåliga på att ta initiativ eftersom de fått lära sig att vara passiva.

detta.


   
SvaraCitera

orcite:

O grejjen med tjejer som klarar på att det inte finns vettiga killar..

Källa ​ http://books.google.se/books?id=lNiyoTVnvtAC&lpg=PP1&dq=how%20to%20become%20an%20alpha%20male%20john&pg=PP1#v=onepage&q=&f=false

Dem är rädda för deras sociala roll att kallas för horor och du förväntar att hon ska ta initiativet till sex? Inte konstigt varför så många killar inte får ligg. Det är alldeles för mycket att förvänta sig.

internet:

jag tror du behöver ligga

Du då? [wink]


   
SvaraCitera

Bajwa:

Du då?

får ligga


   
SvaraCitera

internet:

får ligga

Vänta hur gammal är du förresten?


   
SvaraCitera

Bajwa:

Vänta hur gammal är du förresten?

21 för tillfället


   
SvaraCitera