Aviseringar
Rensa alla

Grekiska gudarna?


Ämnesstartare

Vad hamnar de grekiska gudarna om någon dödar dem? Som i God of War 3, där dödar Kartos alla grekiska gudarna, även Hades. Var hamnar dem, det skulle jag gärna vilja vetga?


   
Citera
Ämnesstartare

Nangijala.


   
SvaraCitera
Åtta

I God of War så skulle jag gissa på att de tas hand om av garbage collectorn. I den grekiska mytologin vet jag inte vad som händer med dem.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

De möter sina oskulder, de behöver ej döda. Ännu ett område där det är bra att ha makt och rikedom.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Master Avatar:

Var hamnar de

ville bara rätta. inget hat tack[blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

De grekiska gudarna förintas helt. Gudarna lever ju i samma värld som vi gör, men eftersom att de inte har riktiga själar så förstörs de bara, precis som titaner. Eller så blir de fångar åt andra gudar. Sen tar någon annan över den gudens plats.

Hux flux, så enkelt är det!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

SorryBartDude:

ville bara rätta. inget hat tack

Ingen fara, skrev lite för snabbt!

Åtta:

I God of War så skulle jag gissa på att de tas hand om av garbage collectorn

Jag menar, hamnar de i underjorden? Det skulle vara kul att veta var de kommer. Athena, hon blev upphöjd till något högre varelse?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fast gudar dör egentligen inte i grekisk mytologi. Egentligen


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kan de ens dö? Är osäker på det. De vanliga, dödliga hamnar iaf i Dödsriket, vilket består av, vad jag förstått det som tre delar: Asfodelosängen, de Elyseiska fälten och det tredje stället är ungefär som det klassiska helvetet.

Möjligtvis att dessa hamnar i de Elyseiska fälten, vilket är det bästa stället av dessa tre, men det tror jag inte. Är osäker på om de kan dö eller ej.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

passaro:

Är osäker på om de kan dö eller ej.

God of War fuckar lite där. Gudar kan inte dö, inte ens i strid. Men jag antar att OM de dör, så förintas de. Egentligen så borde underjorden försvinna om Hades dör och ingen tar hans plats, men jag vet inte hur de löser det i spelet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mawns:

Fast gudar dör egentligen inte i grekisk mytologi. Egentligen

Tänk om då?

passaro:

Möjligtvis att dessa hamnar i de Elyseiska fälten, vilket är det bästa stället av dessa tre, men det tror jag inte. Är osäker på om de kan dö eller ej.

Men om vi säger att de kan dö?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Master Avatar:

Tänk om då?

Nope, det händer helt enkelt inte. Det är som om den kristna guden skulle dö. Det finns inget ställe för honom att komma till. Det värsta som kan hända är att de blir så sårade att de inte kan röra sig, men det händer inte heller.

I grekisk mytologi så är ödet förutbestämt. och ödet säger att människor dör medans gudar lever.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mawns:

I grekisk mytologi så är ödet förutbestämt. och ödet säger att människor dör medans gudar lever

Det är lite orättvist. Jag skulle vilja vara en grekisk gud, t.ex Apollon skulle jag vilja vara.

Ni andra då, vilken gud skulle ni vilja vara om ni fick välja?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

De är odödliga och odödbara. Punkt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nachac:

odödbara

[love]


   
SvaraCitera