Aviseringar
Rensa alla

Grilla politiker


Ämnesstartare

Ett gäng politiker (från samtliga riksdagspartier) ska smöra för mig på fredag och försöka få mig att rösta på deras parti, jag orkar inte bry mig om detta utan vill bara grilla dem riktigt hårt. Några förslag?


   
Citera
Ämnesstartare

Reinfeldt kommer till mitt universitet imorn, vill kasta skor på honom. (Fast kan inte närvara pga jobb :()


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

VA.        


   
SvaraCitera
mynona

Se på Times tråd om vilka frågor som bör ställas till partierna - men jag kan direkt säga att du bör fråga valfritt alliansparti varför de anklagar vänstern att stödjas av Sd i omröstningar i riksdagen när Sd stödjer alliansregeringens förslag 8 gånger av 10. 


   
SvaraCitera

The politician drinking game -  Swe edition.

1: drick upp glaset varje gång Annie Lööf drar en parallell till hennes hemort på landet.

2: ta en klunk varje gång Sjöstedt försvarar the underdog- dvs varje gång han talar.

3: ta en klunk varje gång Jimmie Åkesson tar upp statistik för att försvara sig - dvs alltid

4: ta två klunkar varje gång Reinfeldt klappar sig på magen och säger att allt är bra - ofta

5: skratta hånfullt och ta två klunkar varje gång Björklund försvarar sig på skolfrågan - rätt ofta

6: ta två klunkar varje gång Löfven svarar på ett argument med ett motargument, samtidigt som han tar upp sossarnas forns stora dagar - ibland

Jag vet att det finns fler partiledare men Fridolin är bara så idiotisk..

7:Drick två klunkar varje gång du inte förstår vad Fridolin menar.

8:Drick fyra klunkar varje gång Hägglund tar upp familjepolitik - inte så jävla ofta


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Untouchable:
Ett gäng politiker (från samtliga riksdagspartier) ska smöra för mig på fredag och försöka få mig att rösta på deras parti, jag orkar inte bry mig om detta utan vill bara grilla dem riktigt hårt. Några förslag?

Du bör fråga dem varför det är viktigare att stänga ute SD än att rösta igenom sin egna politik. Du bör också fråga hur mycket väljarstöd för SD som krävs för att man ska börja samarbeta med dem. Du bör också fråga hur dom ser på att 45% av svenska folket vill minska invandringen och ifall det finns något demokratiskt problem i att trots svenska folkets åsikt fortsätta öka invandringen. Du bör också fråga hur de ser på socialdemokraternas förslag från 1989 att kraftigt minska invandringen, ungefär lika mycket som SD föreslår idag. Lycka till! 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Untouchable:
Ett gäng politiker (från samtliga riksdagspartier) ska smöra för mig på fredag och försöka få mig att rösta på deras parti, jag orkar inte bry mig om detta utan vill bara grilla dem riktigt hårt. Några förslag?

Du bör fråga dem varför det är viktigare att stänga ute SD än att rösta igenom sin egna politik. Du bör också fråga hur mycket väljarstöd för SD som krävs för att man ska börja samarbeta med dem. Du bör också fråga hur dom ser på att 45% av svenska folket vill minska invandringen och ifall det finns något demokratiskt problem i att trots svenska folkets åsikt fortsätta öka invandringen. Du bör också fråga hur de ser på socialdemokraternas förslag från 1989 att kraftigt minska invandringen, ungefär lika mycket som SD föreslår idag. Lycka till! 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tickstart:
Reinfeldt kommer till mitt universitet imorn, vill kasta skor på honom. (Fast kan inte närvara pga jobb :()

Säpo hade kastat sig över dig, vi har haft palmemordet, tårtattacken på åkesson osv så de tar inga risker.

amsi:
VA.        

Lång historia, jag vet knappt allt själv ens.

mynona:
Se på Times tråd om vilka frågor som bör ställas till partierna - men jag kan direkt säga att du bör fråga valfritt alliansparti varför de anklagar vänstern att stödjas av Sd i omröstningar i riksdagen när Sd stödjer alliansregeringens förslag 8 gånger av 10. 

Ska skumma igenom den tråden. Bra fråga, låter som en ganska jobbig fråga för dem!Galen
 

Paltsmet:
The politician drinking game -  Swe edition.

1: drick upp glaset varje gång Annie Lööf drar en parallell till hennes hemort på landet.

2: ta en klunk varje gång Sjöstedt försvarar the underdog- dvs varje gång han talar.

3: ta en klunk varje gång Jimmie Åkesson tar upp statistik för att försvara sig - dvs alltid

4: ta två klunkar varje gång Reinfeldt klappar sig på magen och säger att allt är bra - ofta

5: skratta hånfullt och ta två klunkar varje gång Björklund försvarar sig på skolfrågan - rätt ofta

6: ta två klunkar varje gång Löfven svarar på ett argument med ett motargument, samtidigt som han tar upp sossarnas forns stora dagar - ibland

Jag vet att det finns fler partiledare men Fridolin är bara så idiotisk..

7:Drick två klunkar varje gång du inte förstår vad Fridolin menar.

8:Drick fyra klunkar varje gång Hägglund tar upp familjepolitik - inte så jävla ofta

Kan inte supa i detta sammanhanget, låter rätt spännande annars. Partipolitik blir sällan särskilt intressant.

NiklasW:

Du bör fråga dem varför det är viktigare att stänga ute SD än att rösta igenom sin egna politik. Du bör också fråga hur mycket väljarstöd för SD som krävs för att man ska börja samarbeta med dem. Du bör också fråga hur dom ser på att 45% av svenska folket vill minska invandringen och ifall det finns något demokratiskt problem i att trots svenska folkets åsikt fortsätta öka invandringen. Du bör också fråga hur de ser på socialdemokraternas förslag från 1989 att kraftigt minska invandringen, ungefär lika mycket som SD föreslår idag. Lycka till! 

Intressanta frågeställningar om SD. Är dock tveksam till att använda mig av statistik och tidigare socialdemokratiska förslag, främst därför jag inte har någon koll på var detta kommer från.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Untouchable: Säpo hade kastat sig över dig, vi har haft palmemordet, tårtattacken på åkesson osv så de tar inga risker.

Haha ja hade aldrig gjort det. Hade väl dömts för allt möjligt påhittat skit.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tickstart:

Haha ja hade aldrig gjort det. Hade väl dömts för allt möjligt påhittat skit.

Är inte säker på att dem hade kunnat döma dig, möjligtvis för nån sån grej som att störa ordningen. Har iofs inte jättestor koll på juridik.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Untouchable:

Är inte säker på att dem hade kunnat döma dig, möjligtvis för nån sån grej som att störa ordningen. Har iofs inte jättestor koll på juridik.

hon som kastade tårtan på åkesson fick 2 månaders fängelse 😛


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Carolineelisabeth95:

hon som kastade tårtan på åkesson fick 2 månaders fängelse 😛

Tänka sig 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Untouchable: Intressanta frågeställningar om SD. Är dock tveksam till att använda mig av statistik och tidigare socialdemokratiska förslag, främst därför jag inte har någon koll på var detta kommer från.

Här har du information om det så kallade luciabeslutet som fattades av den dåvarande socialdemokratiska regeringen: 
https://sv.wikipedia.org/wiki/Luciabeslutet


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

NiklasW:
Här har du information om det så kallade luciabeslutet som fattades av den dåvarande socialdemokratiska regeringen: 
https://sv.wikipedia.org/wiki/Luciabeslutet

25 år gammalt och verkar lätt att förklara sig ur i en muntlig diskussion, de kommer inte ta nåt ansvar


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Untouchable:

25 år gammalt och verkar lätt att förklara sig ur i en muntlig diskussion, de kommer inte ta nåt ansvar

Intressant hur man ser på det. Ofta talas det om att SD är främlingsfientliga på grund av att man vill minska invandringen så kraftigt. Därmed bör man även anse att dåtidens socialdemokrati också var främlingsfientliga med tanke på att man presenterade liknande förslag. 


   
SvaraCitera