Aviseringar
Rensa alla

grillad chicken


Ämnesstartare

Lounge fact:

vad är det för currypasta du snackar om? hittar bara röd currypasta i burk

Ta den! Det blir godare än pulver. Stek först löken så den svettas och gulnar, ha i finhackad vitlök, currypasta och tomatpure och låt fräsa till, häll i grädde, eventuell biljong, ha i tjockning efter det har kokat upp (maizena eller stekt smörmjöl) under vispning.
Sen får du en riktigt god sås! Jämfört med mjölk + mjöl + smör + currypulver som det första receptet föreslog. Häll i lite mjölk om såsen blir för fet. Kokosmjölk är dock optimalt, gärna blandat med grädde.


   
SvaraCitera

Lounge fact:

aha.. aldrig käkat.. ser komplicerat ut [crazy]

Man köper dem färdiga å kastar in i ugnen [cute]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

framtidstron lever:

Ta den! Det blir godare än pulver. Stek först löken så den svettas och gulnar, ha i finhackad vitlök, currypasta och tomatpure och låt fräsa till, häll i grädde, eventuell biljong, ha i tjockning efter det har kokat upp (maizena eller stekt smörmjöl) under vispning.

Okej, hur mycket av allting? Har hackat 1 lök och 2 vitlöksklyftor. Ska jag ha i bara buljontärning, inte späda ut? Är sämst på att improvisera matlagning.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

äh nu är det i.. råkade ta chilisås istället för matpuré


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lounge fact:

Är sämst på att improvisera matlagning.

Lounge fact:

råkade ta chilisås istället för matpuré

Ja! 🙁


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

framtidstron lever:

Ja! 🙁

hahaha.. men den bådar gott, tack [love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lounge fact:

hahaha.. men den bådar gott, tack

mm, men jag kan se hur det skulle ha slutat om jag inte hjälpt dig! Du måste bli en riktig kvinna och laga mat [mad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

framtidstron lever:

mm, men jag kan se hur det skulle ha slutat om jag inte hjälpt dig! Du måste bli en riktig kvinna och laga mat [mad]

det hade slutat med sweet chili sås ifrån ica när jag upptäckt att curryn ej fanns [crazy] hahaha. men du är så duktig.. har bara aldrig funnit intresset i att laga mat sådär improviserat eller så, ser inte vad som går bra ihop etc


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

det blev gott, men skulle säkert varit mycket bättre med ris, käkar quiona nu och det suger upp såsen som en tvättsvamp


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lounge fact:

det blev gott, men skulle säkert varit mycket bättre med ris, käkar quiona nu och det suger upp såsen som en tvättsvamp

jag ska också göra currykyckling nu, jag blev så sugen!!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

framtidstron lever:

jag ska också göra currykyckling nu, jag blev så sugen!!

do that [party]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lounge fact:

bananerna också D

Blir gott utan också!!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

bögjenn:

Blir gott utan också!!

aha visste jag ej, fast tycker bananerna gör så mycket enligt egen smak


   
SvaraCitera
blum
 blum

det är ju bananerna som förstör flygande jakob, vidriga slemmbitar 🙁 du borde gjort utan


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lindblom:

det är ju bananerna som förstör flygande jakob, vidriga slemmbitar 🙁 du borde gjort utan

nääähä, mina brukar iaf inte bli slemmiga [crazy] tycker de är asgottigt


   
SvaraCitera