Aviseringar
Rensa alla

GRIN går i graven


Ämnesstartare

Då var det officiellt.
En av Sveriges största spelutvecklare (näst största efter DICE?) har lämnat in sin konkursansökan. Företagen som gav oss de underbara GRAW-spelen samt bionic commando (plus diverse mindre bra grejer).

Vad tycker vi om detta? Diskutera!

Image


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

spelar inget som är gjort senare än 2002 ändå. [no-no]


   
SvaraCitera
zIGGE

Budolicious:

En av Sveriges största spelutvecklare (näst största efter DICE?)

Om du räknar antal anställda, visst. Men eftersom vi är upplysta så förstår vi att det i verkligheten inte är vad som gör ett företag störst. Både Avalanche och Massive Enternainment omsätter mer efter Dice.

Budolicious:

Företagen som gav oss de underbara GRAW-spelen

Grin gav Windows porten av GRAW enbart, dessutom. Windows porten baserades på deras grafikmotor. Ubisoft var inte bara utgivaren utan Ubisoft Paris designade kampanjen, och spelen är skrivna av Tom Clancy.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

zIGGE:

Om du räknar antal anställda, visst. Men eftersom vi är upplysta så förstår vi att det inte är vad som gör ett företag störst. Både Avalanche och Massive Enternainment omsätter mer efter Dice.

Ahkey, hade inte koll - därav jag satte frågetecknet.


   
SvaraCitera
zIGGE

Budolicious:

Ahkey, hade inte koll - därav jag satte frågetecknet.

Ahkey, glömde bort det i min hast[crazy]

Personligen så kommer jag definitivt sakna Pc porten av Graw, men sannolikheten att Ubisoft kontaktade Grin (eller Grin bad om det) att få porta spelet till Pc säger mig att det skulle Ubisoft (eller ett subsitut för Grin) sett till skulle hända om Grin inte fanns. Det finns enheldel pengar i Graw märket.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

zIGGE:

Personligen så kommer jag definitivt sakna Pc porten av Graw, men sannolikheten att Ubisoft kontaktade Grin (eller Grin bad om det) att få porta spelet till Pc säger mig att det skulle Ubisoft (eller ett subsitut för Grin) sett till skulle hända om Grin inte fanns.

Jo, givetvis. GRAW-serien upphör ju inte iochmed det här. Tycker mest det är tråkigt för att de är svenska, och hade en jävligt bra potential känner jag.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag besökte dem i vintras och provade Wanted och tittade lite på Terminator Salvation. Trevliga lirare där, men alltså, de kunde ju inte göra spel så värst bra. Det är därför naturligt att de faller, nu i dessa långkonjatider.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

UnclePadda:

de kunde ju inte göra spel så värst bra.

Tja, deras licensspel sög ju rätt duktigt. Men de som jag nämnde i huvudinlägget gjorde de bra


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera