Aviseringar
Rensa alla

Gris, dåligt att äta för kroppen?


Ämnesstartare

Hej! Jag undrar ifall gris är dåligt för kroppen? Asså jag vet att jättemånga äter det men det är ett smutsigt djur, gör de också att köttet e smutsigt o dåligt att äta? Ger, de virus eller ngt?


   
Citera

Nejnejnej, inte alls, men man ska tillaga gris så att det är genomstekt iaf med vildsvin eftersom att det finns trikiner (en slags mask) i dem. Men det är bra och göra det med tamgris också. Om det hade vart virus i gris hade man slutat att äta det för länge sen dumbom Blink
Kött kan inte vara smutsigt i kroppen men utanför kan man ju smutsa ner det Galen


   
SvaraCitera
reben

ja hjärt o kärlsjukdomar


   
SvaraCitera
sluk
 sluk

Många grisar bär med sig olika virus och parasiter. Vare sig om vi kommer i direkt kontakt med grisar, via gårdar där de föds upp eller genom att äta dess kött, så utsätter vi oss för högre risk att få någon utav dessa smärtsamma, ofta försvagande sjukdomar. För att inte tala om att vi utsätter våra kroppar för en giftig överbelastning.


   
SvaraCitera

sluk:
Många grisar bär med sig olika virus och parasiter. Vare sig om vi kommer i direkt kontakt med grisar, via gårdar där de föds upp eller genom att äta dess kött, så utsätter vi oss för högre risk att få någon utav dessa smärtsamma, ofta försvagande sjukdomar. För att inte tala om att vi utsätter våra kroppar för en giftig överbelastning.

Rimligtvis borde dessa virus och parasiter dö vid tillagning.


   
SvaraCitera

rött kött är ej bra i stora mängder har jag hört


   
SvaraCitera
sluk
 sluk

Ruttenfisk:

Rimligtvis borde dessa virus och parasiter dö vid tillagning.

Det finns dock några parasiter som är väldigt svåra att döda även vid tillagning på hög värme.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dinkompis:
rött kött är ej bra i stora mängder har jag hört

När det gäller alla djur menar du?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ifall ni jämför gris med andra djur, ser ni gris som de mest smutsigaste, mest virus, bakterier o sånt djur?


   
SvaraCitera

Trordupålyx:

När det gäller alla djur menar du?

vet ej, käkar inte gris


   
SvaraCitera

Trordupålyx:
Ifall ni jämför gris med andra djur, ser ni gris som de mest smutsigaste, mest virus, bakterier o sånt djur?

handlar inte om det, handlar om näringsvärde

googla typ red meat cancer pork beef difference och sånt där o kolla runt lite?


   
SvaraCitera

Hög köttkonsumtion är inte bra för hälsan.
Det är dåligt för levern och dessutom ökar rött kött och charkuterivaror risken för cancer.
Dessutom är grisar faktiskt mycket renliga djur, de är som hundar.


   
SvaraCitera

Trordupålyx:
Hej! Jag undrar ifall gris är dåligt för kroppen? Asså jag vet att jättemånga äter det men det är ett smutsigt djur, gör de också att köttet e smutsigt o dåligt att äta? Ger, de virus eller ngt?

För mkt kött är ej bra för hälsan då det kan ge cancer Ät vildsvin ist bättre kött. 
Ät mer viltkött har mkt bättre kvalitet än boskap som föds upp på foder.

Människor är smutsigare än grisar ....e duh muslim? 🙂 


   
SvaraCitera

Trordupålyx:
Hej! Jag undrar ifall gris är dåligt för kroppen? Asså jag vet att jättemånga äter det men det är ett smutsigt djur, gör de också att köttet e smutsigt o dåligt att äta? Ger, de virus eller ngt?

Sålänge det är genomstekt så behöver du inte vara orolig 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Starkill91 :

För mkt kött är ej bra för hälsan då det kan ge cancer Ät vildsvin ist bättre kött. 
Ät mer viltkött har mkt bättre kvalitet än boskap som föds upp på foder.

Människor är smutsigare än grisar ....e duh muslim? 🙂 

Ahh 😉


   
SvaraCitera