Aviseringar
Rensa alla

Grönsak, ej god


Ämnesstartare

Ångrar mig, okra, om det räknas som grönsak är många resor värre vad gäller konsistens och aptitlighet överlag


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

spenat smakar knas


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Morgonstjärna:
Ångrar mig, okra, om det räknas som grönsak är många resor värre vad gäller konsistens och aptitlighet överlag

min mamma håller med dig.
tkr sj också det är askonstig konstisens... tror det som det ligger i (i konserver) smakar sperma... skitäckligt, jag vet. *spysmiley*

Men okra passar bra till vissa grytor (y)


   
SvaraCitera
PMR
 PMR

Tomater är överskattade. Kan tycka om vissa sorter. 

Har för övrigt aldrig gillat "vanlig" tomatsås. Det förstör allt Gråter


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

PMR: Tomater är överskattade.

bara i italien? :p annars känns de inte så överskattade...
där de är överskattade brukar de väl stekas eller kokas ned? eventuellt tillagas i ugn eller torkas.
vad jag vet verkar det oftast vara i mellanöstern man äter dem färska
kanske i sverige/europa också, delar 1 hel tomat på 4 personer och äter 1 gång i veckan (skojar)


   
SvaraCitera
Yaren

Gillar de flesta grönsaker, men aubergine är fan äckligt. Smakar gammalt läppstift och har konsistensen av segt gammalt slem.
däremot är zucchini uppskattat. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vattenkastanj 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

yaren bör testa aubergine-chips..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gamlefarbror Pastill:
yaren bör testa aubergine-chips..

tillagningsmetod? tycker också att aubergine är ganska äckligt. om man nu ska äta sladdriga mosiga flottiga grönsaker så är ju squash mycket bättre. intressant att yaren tycker samma här med.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

böngroddar


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

finns lite olika sätt, bara man får ur det mesta av vattnet, får in olja och en crust och sen låter torka på papper så blir det asbra imo


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vattenkastanj, minimajs och selleri. annars är det good to go. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

andra grönsaker jag inte gillar: varma morötter (kokta/rostade). kokt broccoli, både färsk och fryst. rostad är bra. gillade verkligen inte varm svamp och paprika när jag var liten, men har lärt mig bli som folk nu; dessa är asnajs smakmässigt även om konsistensen fortfarande är bläeh. rötter med överhängande sötma och parfymighet, typ kålrot och sötpotatis. ett undantag är palsternacka. burkmajs, kokt/rostad majs. råmajs är najs. och så sparris.

Gamlefarbror Pastill: finns lite olika sätt, bara man får ur det mesta av vattnet, får in olja och en crust och sen låter torka på papper så blir det asbra imo

så typ, skiva, salta, dränera, olja, rosta, torka? eller är de bara lufttorkade?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

lufttorka har jag inte testat. värt ett försök. kan tänka mig att oljan absorberas sämre då men vet ej.


   
SvaraCitera
time
 time

KÅL. Hatar kål i alla dess former förutom brysselkål, blomkål och pak choy. Vitkål och rödkål och savoykål är bara blöögöhjk. 


   
SvaraCitera