Aviseringar
Rensa alla

GRÖT-tråden


av gröt blir man blöt 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mörknäs:

är du äs eller bara sinnesslö? det går ju fan inte att dricka. mellanmjölk om något överhuvudtaget, skärpning.

haha, jag bor hemma och de svälter mig med sånt här;)


   
SvaraCitera

bengal:

haha, jag bor hemma och de svälter mig med sånt här;)

det är ju visserligen lite sympatiskt, på något sätt, men faktum kvarstår. lättmjölk smakar som mellanmjölk med tillsatt ammoniak.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mörknäs:

det är ju visserligen lite sympatiskt, på något sätt, men faktum kvarstår. lättmjölk smakar som mellanmjölk med tillsatt ammoniak.

haha jag tycker att det är helt okej även om jag föredrar mellanmjölk, men jag skulle aldrig få för mig att dricka minimjölk i alla fall!!!


   
SvaraCitera

Mannagryn isf..


   
SvaraCitera

bengal:

haha jag tycker att det är helt okej även om jag föredrar mellanmjölk, men jag skulle aldrig få för mig att dricka minimjölk i alla fall!!!

minimjölk, finns sånt ens längre? trodde det var en sån där 90-talsgrej.


   
SvaraCitera

havregrynsgröt med en banan i 🙂 man skivar o lägger i när man kockar gröten.

annars är vanlig mannagrynsgröt utan någonting i mums 😀


   
SvaraCitera

[love]Om du äter gröt blir du söt[love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mörknäs:

minimjölk, finns sånt ens längre? trodde det var en sån där 90-talsgrej.

det kanske det inte gör i och för sig, vilket kan förklaras av att man lika gärna kunde använda vatten istället [rolleyes]


   
SvaraCitera

bengal:

det kanske det inte gör i och för sig, vilket kan förklaras av att man lika gärna kunde använda vatten istället [rolleyes]

ständiga lösningen på det ständiga problemet med dryck till maten. vilket inte är så mycket ett problem för de som har rinnande vatten, visserligen. och om det tar slut så kan man alltid fira med n flaska stolichnaya. vet inte hur det funkar till gröt, dock.


   
SvaraCitera

Finns la redan en gröttråd, men ååkejrå[smile]
Äppelmos ÄGER till havregrynsgröt. Skivad banan kommer på solid andraplats. Russin & hackad mandel tar brons. Fast det går lite i perioder det där, hursom är det de tre sätten jag käkar min gröt på.
Alla tre intas självfallet med ISKALL mjölk. Sojamjölk då. Eller vanlig mellanmjölk i nödfall.

Fast såhär i juletider (i min värld börjar julen ungefär nu ja) så är risgrynsgröt med kanel & socker oslagbart.

Mumsmums [love]


   
SvaraCitera

Havregrynsgröt kokt tsm med kruskakli. Ätes med havremjölk och lingonsylt. + kanel&salt. Yuuumhiii!!

[bigcheers]


   
SvaraCitera

antingen har jag missat det eller så har INGEN nämnt den underbara mannagrynsgröten:O jösses va gott det är.
Med antingen kanel & socker eller Liiiite lager socker och hallonsylt, och ett riktigt stort glas med mjölk till. MUMS
Risgrynsgröt är också svinigt gott dessutom, havregrynsgröt smakar inte mycket med det är fan nice med kanel och socker<3

Kanel och socker är något som är grymt gott på alla 3 sorter


   
SvaraCitera

Det är godast med havregrynsgröt med blåbärssylt och keso [love]


   
SvaraCitera

Risgrynsgröt med kanel och socker (och kanske en liten klick smör om man vill känna sig extra lyxig och tjock) eller havregrynsgröt med lingonsylt.

Och ett glas mellanmjölk.


   
SvaraCitera