Aviseringar
Rensa alla

Grov misshandel (Nekar!)


Ämnesstartare

Hejsan!

Det är så att jag är misstänkt för grovmisshandel. Händelsen ska ha skett i september förra året. Jag var då 23 år. Är tidigare ostraffad. Har nyligen fått ett fast jobb. Har flickvän och är till vardags än skötsam kille. Känner mig än aning orolig...

Blev mer eller mindre chockad när jag fick hem brevet att jag var misstänkt för grovmisshandel. Jag minns själv ingenting om att jag har varit närvarande eller inblandad i någon misshandel. Så givetvis kommer jag att neka. Vill tillägga att en bekant till mig också har fått hem ett brev och är också misstänkt för grov misshandel vid samma tillfälle.

Offret ska ha fått uppsökt läkare för sina skador, samt att det finns ett antal vittnen till händelsen som ska ha uppgett våra namn. Alkohol ska också ha funnit med i bilden.

Nu till min fråga, om det nu blir rättegång och jag blir dömd. Vad tror ni påföljderna blir? Någon kunnig?

Mvh // Timber


   
Citera

dödN


   
SvaraCitera

Timberfall:

Alkohol ska också ha funnit med i bilden.

Timberfall:

ett antal vittnen till händelsen

Timberfall:

Alkohol

[crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Alkohol

That's right. Vet dock inte om vittnena var påverkade eller ifall målsägande var. Det sa dom inget om i förhöret.

Vittnen som vittnen I guess?


   
SvaraCitera

Timberfall:

That's right. Vet dock inte om vittnena var påverkade eller ifall målsägande var. Det sa dom inget om i förhöret.

Tänkte snarare på att du skulle ha varit det [crazy]


   
SvaraCitera

Timberfall:

Vittnen som vittnen I guess?

Det kan inte ha varit du och polarn som vart påverkade? [wink]

Blir du lätt aggressiv vid förbrukning av alkohol?


   
SvaraCitera

Vet du med dig att du var ute den kvällen det ska ha skett? Var du på plats?


   
SvaraCitera

Timberfall:

Nu till min fråga, om det nu blir rättegång och jag blir dömd. Vad tror ni påföljderna blir? Någon kunnig?

1-10 år. troligtvis mellan 1 och 3 år beroende på hur grovt det, och pga att du är förstagångsförbrytare.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Tänkte snarare på att du skulle ha varit det

Nej en sån sak borde jag minnas fast jag brukat alkohol.

S3ON:

Det kan inte ha varit du och polarn som vart påverkade? [wink]

Vi har knappt någon kontakt, träffas då och då genom min flickvän eftersom dom är syskon. Så det är inte så troligt [crazy]

Blir du lätt aggressiv vid förbrukning av alkohol?

Det skulle jag inte vilja påstå, dricker inte så ofta..

krasch:

Vet du med dig att du var ute den kvällen det ska ha skett? Var du på plats?

Svårt och säga vad jag gjorde just den dagen. Flera månader sen ju. Har i alla fall inte varit i närheten av någon misshandel.


   
SvaraCitera

[smile][smile][smile][smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

farbror gugge:

1-10 år. troligtvis mellan 1 och 3 år beroende på hur grovt det, och pga att du är förstagångsförbrytare.

Känns nästan som att det kokta fläsket är stekt...


   
SvaraCitera

Om du är oskyldig, så har du tydligen ovänner.. Människan som blev misshandlad, känner du denne sedan tidigare?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:

Om du är oskyldig, så har du tydligen ovänner.. Människan som blev misshandlad, känner du denne sedan tidigare?

Hela händelsen är mer eller mindre skrattretande. Och vad jag vet så har jag inga ovänner. Däremot verkar jag ha en tvilling som ränner runt där ute och spöar upp folk...

Nope, har aldrig sett personen förr.


   
SvaraCitera

Timberfall:

Känns nästan som att det kokta fläsket är stekt...

antagligen. särskillt när du säger att "du inte minns", det är typ den vanligaste ursäkten de hör, och ingen som innerst inne vet att den är den är oskyldig skulle säga så.[cute]


   
SvaraCitera

Timberfall:

Nope, har aldrig sett personen förr.

Alltså! Att vittnen skulle vara tillräckliga bevis för att denna misshandel har ägt rum med er 2 inblandade, när ni samtidigt nekar låter helt otroligt! [surprised]

Då kan vilken jävla grupp som helst sätta dit vem som helst..

Så fortsätt neka!


   
SvaraCitera