Aviseringar
Rensa alla

Grov misshandel (Nekar!)


Jag tror inte på dig.
Tyvärr 🙁

Men tråkigt att du ska behöva sitta i fängelse, det kommer bli tufft. 🙁 Lider med dig


   
SvaraCitera

Det låter konstigt att det går direkt till rättegång utan någon form av kontakt med polis och advokater.

Skulle du bli dömd så tror jag inte du får fängelse. Om det inte är några tillhyggen inblandade, eller hoppat på personens huvud.
Böter på runt tiotusen och 500kr till brottsofferfonden+samhällstjänst. Det gissar jag på.

Om skadeståndet inte kan betalas så kan målsägande(offret) begära att kronofogden ska inkassera skadeståndet och då är det hejdå med vuxenlivet.


   
SvaraCitera

Galvmeister:

Skulle du bli dömd så tror jag inte du får fängelse. Om det inte är några tillhyggen inblandade, eller hoppat på personens huvud.

Han är ju åtalad för grov misshandel, så då måste det ju vara något sånt.


   
SvaraCitera

Galvmeister:

Skulle du bli dömd så tror jag inte du får fängelse.

grov misshandel ger väl alltid fängelse?


   
SvaraCitera

farbror gugge:

grov misshandel ger väl alltid fängelse?

Nej andra faktorer spelar in. Tex åldern på den dömde och tidigare straffregister


   
SvaraCitera

byebye


   
SvaraCitera

Hett tips: lyssna inte på ett ord av vad folk här säger ang. hur du lägger upp det hela inför rättegången. Ring en jurist och ingen annan.

Att du är misstänkt för grovt innebär inte att du nödvändigtvis döms för grovt i slutändan, och även då finns det en del förmildrande omständigheter såvitt jag vet.

1. Sluta spekulera
2. Lawyer up


   
SvaraCitera

framtidstron lever:

Han är ju åtalad för grov misshandel, så då måste det ju vara något sånt.

*misstänkt för. Verkligen inte säkert att det leder till åtal.


   
SvaraCitera

Alkohol = Aggressivitet?
Alkohol = Minnesluckor?

Du = Skyldig.

[party][party][party][party]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Galvmeister:

Nej andra faktorer spelar in. Tex åldern på den dömde och tidigare straffregister

Okej [y]

framtidstron lever:

Jag tror inte på dig.
Tyvärr 🙁

Du får la tro vad du vill [crazy] Finns dock ingen anledning av mig att sitta och ljuga på ett internet forum och påstå att jag är oskyldig, right?

Complicated:

Alkohol = Aggressivitet?
Alkohol = Minnesluckor?

Du = Skyldig.

Blir varken agressiv eller får minnesluckor när jag väl dricker vilket är i stort sett aldrig.


   
SvaraCitera

Timberfall:

Blir varken agressiv eller får minnesluckor när jag väl dricker vilket är i stort sett aldrig.

Okej.
Aja, blir nog svårt för dig att bevisa att du oskyldig när det finns vittnen till händelsen.

Var du på den platsen den kvällen och om inte, kan du bevisa det på något sett?

Timberfall:

Däremot verkar jag ha en tvilling som ränner runt där ute och spöar upp folk...

Eller så är du schizofren.[bigsmile][cute]


   
SvaraCitera

Timberfall:

Däremot verkar jag ha en tvilling som ränner runt där ute och spöar upp folk...

know the feeling [smile]


   
SvaraCitera