Aviseringar
Rensa alla

Grovt personangrepp att kalla någon "miffo" eller "bög"? Var går gränsen? - Smygraderade inlägg -


Haha, ett så fint bevis för att modereringen inte fungerar här 🙂 U.se försöker vara mer seriösa än vad de faktiskt är (nej, att bli mod på ett forum ska inte kräva ett a4 med detaljinformation; moddarna på ett forum ser vem som verkar vara intressant som mod-material, och frågar därefter personen. Det är så det fungerar på de flesta forum, och det fungerar mycket bra).


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

CharliesName:

AW NAAAAJ!!!! FLÅÅÅÅT!!!!

anmälde aldrig, är väl inte bög/häst/hetero/hybrid heller [crazy]

sikkos:

Öppna kort är bäst!

därför jag skapar tråden -_-

sikkos:

Saken är den att jag hade fått information från ett ställe att 4p var till för personangrepp och 5p var till för grovt personangrepp och utgick ifrån denna i min bedömning.

var fick du den informationen? finns en tråd som du som moderator kanske borde läst? http://ungdomar.se/forum.php?thre​ad_id=258321

alltså; även om du sänkte min varningspoäng till 3 har du fortf rubricerat det som personangrepp. fast personangrep istället för grovt personangrepp (kan hända att jag skrev fel i pm).

känns lite som att antingen är det personangrepp eller inte. frågan är inte hur många varningspoäng som bör delas ut. var mest kul att man fick en 4:a för det visar hur dåligt modereringen fungerar. gäller dock inte alla moderatorer.

sikkos:

Ska kika närmre på detta imorgon och höra vad de övriga modsen har att säga.

ja det borde du nog -_- [rolleyes]

Svampuss:

orer men att de i själva verket suger och har en rättsuppfattning som hade passat bättre på 30-talet alternativt har en hjärnkapacitet som understiger en lämplig nivå för att kunna hantera ett fjantforum. Dessa är de som är minst lämpade att vara moderatorer

eller det ja. finns ju faktiskt vissa vettiga.

men nellnellnell verkar ju ingen tycka om. men det är ju ganska logiskt när hon tex anmäler mig för grovt personangrepp när jag skrivet att mjölk är äckligt. eller typ issen som låser mig och hänvisar till att moderatorer och administratörer har rätt att göra vad de vill.
sikkos verkar ju också vara lite sick. fast har inte tyckt det innan. hoppas jag inte blir varnad för att kallat honom det nu, men skulel inte förvåna mig när man inte får säg bög ens :S

k1337oris:

Haha, ett så fint bevis för att modereringen inte fungerar här 🙂 U.se försöker vara mer seriösa än vad de faktiskt är (nej, att bli mod på ett forum ska inte kräva ett a4 med detaljinformation; moddarna på ett forum ser vem som verkar vara intressant som mod-material, och frågar därefter personen.

så sant. finns ´många andra fina bevis också. de är mest underhållande [love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

NEMO:

issen som låser mig och hänvisar till att moderatorer och administratörer har rätt att göra vad de vill.

Issen är ett skämt (varna mig inte nu, snälla). Han varnade mig för personangrepp för att jag skrev till en snubbe att han var kass i sängen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

NEMO:

men nellnellnell verkar ju ingen tycka om. men det är ju ganska logiskt när hon tex anmäler mig för grovt personangrepp när jag skrivet att mjölk är äckligt.

Nej, du fick en varning för att du kallade en annan användare för "Jävla Miffo". Dock verkar det inlägget ha tagits bort nu.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Asså... att kalla någon bög är ju som att gå å säga till någon som är döv att han har döv... eller blind att han är blind...

Känns lite stating the obvious [rolleyes]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

folk kallar mig för bög hela tiden[sad] vet inte om de skämtar dock[blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

UnclePadda:

Jag tycker personligen det nya varningssystemet verkar kefft

Tru dat, men de som mods som delar ut skitmycket varningar ofta kommer ju få det hett om öronen [party]

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

nellnellnell:

"Jävla Miffo"

Shit man, gav du över enpoängsvarning för det?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

NEMO:

tkr int att jag brutit mot ngn regel. förutom att jag spammade lite i en tråd. typ 4 inlägg efter varandra. det var grovt personangrepp wtf

ajja[cute]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

NEMO:

var fick du den informationen? finns en tråd som du som moderator kanske borde läst? http://ungdomar.se/forum.php?thre​ad_id=258321

Nyheten har jag absolut läst. Men eftersom att allt detta är nytt även för oss moderatorer så var inte poängen lagda på mitt minne. Så jag gick till en infotråd som vi moderatorer har tillgång till och där stod det tydligen lite olika. Men misstaget är som sagt åtgärdat nu[smile]

NEMO:

alltså; även om du sänkte min varningspoäng till 3 har du fortf rubricerat det som personangrepp. fast personangrep istället för grovt personangrepp (kan hända att jag skrev fel i pm).

Det var ett personangrepp. 3p för personangrepp har du fått. Det har aldrig varit rubricerat som Grovt Personangrepp, det var poängen som var fel. Nog diskuterat.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

massgrav:

Tru dat, men de som mods som delar ut skitmycket varningar ofta kommer ju få det hett om öronen [party]

Ja, det lär bli miljoner mycket fler bråk om huruvida rätt antal poäng delats ut, osv. Känns lite väl ambitiöst för det här forumet, men bevisligen är det många som inte håller med.

För att återgå till ämnet: jag tycker man är lite blåögd om man ännu inte insett att "bög" i stor utsträckning används som ett skällsord. Sen kan man tycka vad man vill om det, men så är det. Det innebär inte att man antyder att någon är homosexuell. Låt oss sätta det i jämförelse med att kalla någon "din jävel" eller "tattare". Det innebär ju inte att personen i fråga är en djävul eller en zigenare. De är blott skällsord, och jag tycker inte att det räknas som personangrepp. Personangrepp ser jag som när man hänger ut någon specifikt och utnyttjar en svaghet/obekväm sanning om denne eller hotar denne.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

två poäng till. kan du inte kalla mig för något kränkande också? det kan det vara värt för att slippa dig ett tag.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hahaha, vilket stolpskott gav varning för det där då?

Å andra sidan kan du gärna få två till så att man kan få slippa dig.


   
SvaraCitera

Sköter man sig så får man inga varningar. Hur svårt kan det vara? [zzz]


   
SvaraCitera

NEMO:

Nej men allvarligt, jag vill gärna att någon mod eller admin kommenterar detta. Väldigt intresserad av att höra hur ni resonerar här, så snälla lås inte tråden. Den är fullt seriös.

Vi är rätt många mods nu, som är här för att göra forumet bättre. Det var en del av infon vi fick då vi antogs.
Även om en del av oss inte ser det där som personangrepp, så finns det några av oss som gör det, därav varning enligt den standarden som finns för tillfället. Men standarden (reglerna) ändras och utvecklas.
Men återigen, det där är standarden som gäller nu.
Då får alla rätta sig efter den, mods och användare.
Vad du kallar dina kompisar eller folk irl, är helt och hållet upp till dig sjäv, men här är det inte de.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

passaro:

Hahaha, vilket stolpskott gav varning för det där då?

Det var jag som gav varningen. Nu behöver folk inte fråga det igen.

Att kalla någon för "bög/jävla bög" är i min mening lika kränkande som att kalla någon för "kommunistfitta" eller "jävla idiot".


   
SvaraCitera