Aviseringar
Rensa alla

Grupperingar i klasser


Ämnesstartare

I min klass är det nämligen väldigt grupperat just nu, och folk beter sig rätt illa. (går i 1:an).

Det är väl egentligen en grupp (5 pers)som verkar finna nåt slags nöje i att endast respektera och acceptera "sina egna". Om någon annan säger nåt kan de medvetet ignorera det som för att visa att de är överlägsna. Jävligt omoget??

Visst om man går i lågstadiet, men vafan...på gymnasiet???

Är det ofta såhär? För det är ju fan ren skit.


   
Citera
Ämnesstartare

Jhavi:

I min klass är det nämligen

Är exakt samma sak i min klass (jag går i 3an) fast förmodligen 10ggr värre[shake] jag hatar det så jävla mkt, skulle förmodligen kunna skriva en bok om det.. alla är så sjukt barnsliga osv........![mad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hell_man:

Är exakt samma sak i min klass

vilken linje går du då? är det flest killar/tjejer?


   
SvaraCitera

ja det är så i min klass [mad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jhavi:

vilken linje går du då? är det flest killar/tjejer?

jag går samsam i sthlm. Är nästan lika många killar och tjejer, elr det var iaf det i början, nu i slutet har en del folk ramlat av haha. vi är 28pers nu. Vissa har tillkommit oxå, mest 89or som kuggat och måste gå om. hur är det i din klass, jämn fördelning mellan killar och tjejer?


   
SvaraCitera

Grupperingar fan överallt. kommer aldrig unden dem. ^^


   
SvaraCitera
Kudhos

[mad][mad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hell_man:

Är nästan lika många killar och tjejer

så grupperna (gruppen?) består av tjejer och killar blandat?

min klass består nämligen nästan enbart av tjejer. typ 20 tjejer och 4 killar. tänkte att det kanske bli värre då, när det är för många tjejer. men det kanske inte är en speciellt bra förklaring..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Und3rline_:

Grupperingar fan överallt. kommer aldrig unden dem. ^^

det förstår jag. folk passar ju olika bra ihop med olika personer.

men grejen är att jag själv har umgåtts med personerna i denhär gruppen, fattat tycke för dem, haft kul ihop osv (och vet att de inte varit lika kalla förut.)
så det måste väl vara fråga om ren elakhet eller nåt? alt. ren idioti.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jhavi:

så grupperna (gruppen?) består av tjejer och killar blandat?

nja alltså klassen ser ut så. men sen är klassen uppdelad i typ 7grupper kanske. tjejerna umgås aldrig med oss killar. gör man några trevande försök så får man höra massa skit av de andra killarna..helt sjukt. sen nu i trean är det 9 tjejer i klassen kvar, varav det är 6 av dem som brukar var adär regelbunder, och dom är i sin tur uppdelade i 3 grupper, är knas tkr jag. 3 grupper på 6 pers? - kom igen!

vi killar är kanske uppdelade i 4 grupper skulle jag tro.. vi umgås i princip aldrig utanför "grupperna" i skolan[shake] dessutom är alla idioter..

Hur upplever du att det är i din klass då?

Jhavi:

typ 20 tjejer och 4 killar

WOW! skulle inte banga[love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tjockboll:

ja det är så i min klass

med typ 5 pers också?

det är så jävla störande för dehär personerna i min klass är inte ens de roligaste i klassen, jag har roligare ihop med några andra. men de är så uppblåsta att de inte inser att man inte vill vara med dem.

låter kanske som svundsjuka, men det är faktiskt helt sant.


   
SvaraCitera

Jhavi:

med typ 5 pers också?

nej okej. läste bara ordet grupperingar [blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Min klass består av två större grupper. Den ena gruppen har bestämt sig för att den andra är fjortisar och den andra gruppen ogillar den första för att de inte tycker att de hälsar och beter sig som folk. Jag umgicks med den första från början (helvete, jag var en del av kärnan i den), men sedan blev jag nyfiken på den andra och fick då en mer objektiv syn av båda grupperna. Så nu står jag med en fot i varje grupp.

Jätteintressant, jag vet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hell_man:

Hur upplever du att det är i din klass då?

majoriteten är ganska trist, inget speciellt liksom.
sen finns det några få personer utanför gruppen som är roliga osv som jag är med.

det jobbiga är att vissa i dendär gruppen är såna jag skulle kunna umgås med också, men de bara mer eller mindre fryser ut alla andra.

jag hoppas verkligen att de inte kommer vara så hela gymnasietiden för det är verkligen trist ju? så puckat av dem att skapa en otrevlig stämning liksom.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nachac:

Så nu står jag med en fot i varje grupp.

är inte det jobbigt?
jag hade det också så. eller snarare "valde" mellan 2 pers och en annan grupp. sen så blev det väl att jag var mest med dedär 2 personerna, men 1 av dem blev plötsligt med i det andra gänget, och antar att det är en anledning till att dom är kalla nu. en av dem är liksom "en svikare"...
men jag menar vafan, är det så omöjligt att umgås lite med alla? ("alla" i bemärkelsen "alla man trivs med", vilket jag ju vet att vi gjort ihop.)


   
SvaraCitera