Aviseringar
Rensa alla

Grupperingar i klasser


Ämnesstartare

Jhavi:

jag hoppas verkligen att de inte kommer vara så hela gymnasietiden för det är verkligen trist ju? så puckat av dem att skapa en otrevlig stämning liksom.

ja verkligen, alltså om det är bra stämning i klassen så blir det ju så mkt roligare i skolan!

fast det värsta med min klass är att jag redan från början kände 10st, de gick i samma grundskola. jag var inte kompis med någon av dem innan, tkte det flesta var idioter redan då av dom 10. men jag var inte alls nöjd med min klass i grundskolan så jag hade ganska höga förväntning inför gymnasiet. att jag skulle få träffa massa nya människor som var intressanta, roliga osv. en (normal) klass där killarna och tjejerna kunde umgås osv, och så lände jag liksom 10st redan från början och jag gillade dom dessutom inte. sen råkar den andra delen av klassen oxå vara konstig, men det är väl slumpen kanske?


   
SvaraCitera
Tyrael

Jhavi:

Är det ofta såhär? För det är ju fan ren skit.

Japp, folk blir tyvärr inte mognare på gymnasiet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jhavi:

är inte det jobbigt?

Lite, men jag känner att jag inte orkar umgås med alla hela tiden heller. Helst skulle jag ju vilja att vi var en enda glad klass som vi var från början. Dessutom vill jag inte missa något trevligt umgänge, sedan så ligger det mycket i det där med att inte hälsa, och det är jättefånigt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det är så i min med, fast det är inte jobbigt direkt, men det hade varit roligare om alla kunde umgås tillsammans.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nachac:

sedan så ligger det mycket i det där med att inte hälsa, och det är jättefånigt.

eller hur? jag menar, vad fan tänker folk med?
"henne ska jag inte hälsa på för jag hälsar bara på de som är med i mitt gäng", typ. logiskt? nej. det är väl klart att man ska hälsa på folk i ens klass! sen behöver man ju inte umgås, men man får väl för fan vara lite trevlig när man inte går i mellanstadiet längre.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jhavi:

logiskt? nej. det är väl klart att man ska hälsa på folk i ens klass! sen behöver man ju inte umgås, men man får väl för fan vara lite trevlig när man inte går i mellanstadiet längre.

Precis min och "fjortisgängets" åsikt.


   
SvaraCitera

Hö? Ofta de inte har växt upp än?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Justified:

Hö? Ofta de inte har växt upp än?

ja, man kan ju tycka att det vore rätt skönt om alla kunde bete sig moget. speciellt då de inte ens vinner något på sitt beteende själva.


   
SvaraCitera

Jhavi:

ja, man kan ju tycka att det vore rätt skönt om alla kunde bete sig moget. speciellt då de inte ens vinner något på sitt beteende själva.

Håll ett 40-minuters föredrag för dem om att alla vinner på att de är trevligare[y]


   
SvaraCitera

ja, jag känner igen detdär. Det är jätte dumt. Vi har i alla fall (just nu) blandade grupper helatiden. Då träffar man mycket och olika människor hela tiden och det är bra 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Justified:

Håll ett 40-minuters föredrag för dem om att alla vinner på att de är trevligare

alltså, jag skulle ju kunna säga till dem hur dumt de beter sig. men då skulle allt bara bli ännu värre, jag menar de vet ju vad de gör, det är ingen som tvingar dem precis. de skulle bara tycka att jag skämde ut mig eller nåt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jhavi:

Är det ofta såhär? För det är ju fan ren skit.

Eyyh tjejen, du måste visa vem som bestämmer. Var aldrig rädd för att skjuta om det behövs.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vilja:

Vi har i alla fall (just nu) blandade grupper helatiden.

för att skolan gör så eller för att ni väljer det själva?

vi jobbar också mycket i grupper men inte alltid, och sen är det ju raster och luncher osv...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jhavi:

min klass består nämligen nästan enbart av tjejer. typ 20 tjejer och 4 killar. tänkte att det kanske bli värre då, när det är för många tjejer.

I min klass så är det bara jag och en till kille. Resten (vid 18 stycken) är tjejer. Vi har inte grupper som du beskriver det. Vi kanske får det senare eftersom vi går i ettan nu men jag tror inte det faktiskt. Jag gillar det väldigt mycket. Jag tror jag pratar med nästan varenda person i klassen varje dag. [y]


   
SvaraCitera

Jhavi:

isst om man går i lågstadiet, men vafan...på gymnasiet???

bäst att du vänjer dig. detta är LIVET!


   
SvaraCitera