Aviseringar
Rensa alla

Gruppterapin igen..


Ämnesstartare

Jag känner mig ganska ensam om att tänka positivt..alltså jag sa förra gången att jag tycker det är roligt att tänka på framtiden. Det verkar tyvärr inte som att någon håller med mig.. det är jättetråkigt och deprimerande. Men jag försöker ju förstå dem, alla kan ju inte vara glada av att tänka på framtiden. Men tycker ni det är okej att man är glad och så och pratar om alla möjligheter man har framför sig? Tycker kanske de andra att man är överdrivet positiv då och undrar vad man gör där?[sad]


   
Citera
Ämnesstartare

Du är där för dina problem inte deras.

Men tycker du inte att du passar in riktigt kanske en annan grupp passar bättre om du kan byta eller så.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

OF 5:

Du är där för dina problem inte deras.

Ja det vet jag, men man vill ju ändra respektera andra.

OF 5:

Men tycker du inte att du passar in riktigt kanske en annan grupp passar bättre om du kan byta eller så.

Jag har bara varit där två gånger, orkar inte göra det heller. Jag tror det kommer funka helt okej.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dansanattenlång:

Jag känner mig ganska ensam om att tänka positivt..alltså jag sa förra gången att jag tycker det är roligt att tänka på framtiden. Det verkar tyvärr inte som att någon håller med mig..

Oj, dina terapeuter borde se det som nåt bra ju? Att du vill tänka på framtiden! Som sagt, du är där för dina problem. Respektera de andra kan du göra ändå, genom att lyssna, ge råd, berätta hur du tänker/tycker.. Precis det gruppterapi går ut på [smile]

dansanattenlång:

Jag har bara varit där två gånger,
Jag tror det kommer funka helt okej.

Två gånger är inte mycket. Ge det tid! Du tror dessutom på att det kommer funka [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bl0cket:

Oj, dina terapeuter borde se det som nåt bra ju? Att du vill tänka på framtiden!

Ja, det tror jag hon tycker. Men jag är lite rädd för att hon och de i gruppen ska undra vad jag gör där..[shake], aja, blir väl deras problem isf. Jag är iaf stolt över mig själv för att jag är där, för även fast jag ser positivt på framtiden så behöver jag ju hjälper med en del saker. därför jag är där. [smile] men det är nog mest att jag inte är ett dugg bra på att berätta om mig själv (personliga saker) och även ge råd till andra. Det är nog mer det än att jag behöver få råd faktiskt..haha 🙂 men det är ju det som är viktigt för mig, att våga prata och stå upp för det jag tycker är rätt.

Bl0cket:

Två gånger är inte mycket. Ge det tid! Du tror dessutom på att det kommer funka

ja, 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dansanattenlång:

Men jag är lite rädd för att hon och de i gruppen ska undra vad jag gör där..[shake]

Går man i gruppterapi så vet man att ingen är där i onödan, alla där av ett skäl! Och om terapeuten (stavning?) har släppt in dig i gruppen vet han/hon definitivt att du behöver!

dansanattenlång:

ag är iaf stolt över mig själv för att jag är där

[y]

dansanattenlång:

men det är nog mest att jag inte är ett dugg bra på att berätta om mig själv (personliga saker) och även ge råd till andra

dansanattenlång:

det är ju det som är viktigt för mig, att våga prata och stå upp för det jag tycker är rätt.

Sånt du övar på där [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bl0cket:

Går man i gruppterapi så vet man att ingen är där i onödan, alla där av ett skäl! Och om terapeuten (stavning?) har släppt in dig i gruppen vet han/hon definitivt att du behöver!

Jo iofs..men jag känner lite så att jag VET ju vad jag måste göra, ingen kan säga något som får mig att veta bättre än vad jag redan vet. Men jag förstår vad du menar, ska försöka att känna att jag förtjänar att vara där. Det vet jag ju innerst inne att jag gör.

Bl0cket:

Sånt du övar på där

Precis [smile] Jag känner att det är mer det än att få råd. Ganska många i gruppen verkar inte veta hur de ska lösa sina problem..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dansanattenlång:

men jag känner lite så att jag VET ju vad jag måste göra, ingen kan säga något som får mig att veta bättre än vad jag redan vet.

Ibland kommer man in på andra tankebanor genom att lyssna på andra och det kan vara nyttigt det med [smile] Bara att få nya tankar liksom.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bl0cket:

Ibland kommer man in på andra tankebanor genom att lyssna på andra och det kan vara nyttigt det med Bara att få nya tankar liksom.

Du har faktiskt rätt, har inte tänkt så[smile]


   
SvaraCitera