Aviseringar
Rensa alla

Grymt starkt logiskt bevis för att GUD måste vara universums Orsak!


Dödsguden:

5 p: Suveränt logiskt bevis! (Du röstade på detta alternativ)

[love]


   
SvaraCitera

SaltaKätzchen:

Vi kan gå OÄNDLIGT långt bakåt i tiden utan att det finns någon "början" och vi kan gå OÄNDLIGT långt framåt i tiden utan att det finns något slut. Allt har alltid funnits. [y]

I teorin, ja. Men det finns ingen verklig version av "evighet". Evighet är bara ett koncept som inte går att bevisa.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

SaltaKätzchen:

o, nutid kan finnas även om det inte finns någon början..

Ja, men endast i den absoluta rumtiden, i den andliga världen, där det råder evig nutid! [y]

SaltaKätzchen:

i kan gå OÄNDLIGT långt bakåt i tiden utan att det finns någon "början" och vi kan gå OÄNDLIGT långt framåt i tiden utan att det finns något slut.

Återigen, detta gäller enbart i den andliga dimensionen!

Här i den materiella världen, så skapas och förintas universum om och om igen, i ett evigt cykliskt förlopp!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mawns:

I teorin, ja. Men det finns ingen verklig version av "evighet". Evighet är bara ett koncept som inte går att bevisa.

Som sagt, den verkliga versionen av evighet kan endast finnas i den absoluta rumtiden, i Guds eviga andliga värld!

En evig nutid råder nämligen där! [y]


   
SvaraCitera

Dödsguden:

Guds personliga kropp är andlig, inte materiell!

Willy Wonka är både materiell och andlig på samma gång! [no-no]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Insert name here:

Willy Wonka är både materiell och andlig på samma gång!

Vem är det?


   
SvaraCitera

Dödsguden:

Vem är det?

Han i länken.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Insert name here:

Han i länken.

Alla består vi både av den materiella och den andliga energin!

Vår fysiska och psykiska kropp består av materiell energi, medan vårt evigt medvetna Jag består av andlig energi! [y]


   
SvaraCitera

Dödsguden:

1 p: Ledsen, jag Dödsguden, saknar logiskt tänkande (Du röstade på detta alternativ)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hivkanin_med_AK47:

Ledsen, jag saknar logiskt tänkande (Du röstade på detta alternativ)

Kul att se att så många erkänner att de saknar logiskt tänkande för att inse vår Skapares eviga existens... [bigsmile]


   
SvaraCitera

Dödsguden:

Kul att se att så många erkänner att de saknar logiskt tänkande för att inse vår Skapares eviga existens... [bigsmile]

Kul att trådskaparen är en trångsynt fascist som skapar en poll som bokstavligen är "my way or no way". Också ett sätt när man är oförmögen att argumentera för sin sak.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Daifu:

Kul att trådskaparen är en trångsynt fascist som skapar en poll som bokstavligen är "my way or no way". Också ett sätt när man är oförmögen att argumentera för sin sak.

Ge dina bästa motargument nu!

Jag har för övrigt UPPDATERAT TEXTEN! [y]


   
SvaraCitera

Dödsguden:

1 p: Ledsen, jag saknar ologiskt tänkande (Du röstade på detta alternativ)

Skapelseprocessen är mycket mer komplicerad än att nöja sig med förklaringen att någon skulle ha skapat universum. Förklaringen till att Gud skulle ha skapat universum är ändå otillräklig. Det förklarar nämligen inte hur han skapade universum.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Malachi:

Skapelseprocessen är mycket mer komplicerad...

Du menar teorin som utgår ifrån att universum skulle ha trollat fram sig själv från tomma intet och sprängt sig själv i bitar likt en självmordsbombare? [bigsmile][bigsmile][bigsmile][bigsmile]


   
SvaraCitera
Gifted

Dödsguden:

Den relativa rumtiden

Att använda vetenskapliga (men i detta här sammanhanget meningslösa) ord gör saken inte sann.

Dödsguden:

SUPER-IQ

Så du menar att högre iq medför mer rätt? Sure, jag är helt övertygad om att min iq överstiger din, således måste det jag säger vara mer rätt än det du säger. Ja, jag har källor.

Dödsguden:

- Albert Einstein

Att citera någon (helt taget ur sitt stycke) gör inte något sant, oavsett hur smart personen som citeras är/var. Dessutom har du fått Einsteins definition på gud helt om bakfoten.

Dödsguden:

FRÅGOR och KOMMENTARER?

Ja, tag en kurs i hur man presenterar saker på ett koherent och tydligt sätt. En kurs i vetenskapliga metoder, samt ett halvår matematik samt fysik skulle lära dig ett och annat.

Det är sådana som du som förstör för oss riktiga vetenskapsmän.


   
SvaraCitera