Aviseringar
Rensa alla

Gud? 2012? Universum?


RawBlue:

Du är min hjälte!

Tackar [blush][blush]


   
SvaraCitera

Lav89:

har ni inte lärt er något på religionskunskapen i skolan? :S
Bibeln skrevs under år period av flera tusen år av ca 40pers

Det var inte ens Jesus som skrev bibeln. Det var hans lärungar som efter 100 år av Jesus död som de började skriva.


   
SvaraCitera

Pepparkaksgubbe:

Det var inte ens Jesus som skrev bibeln. Det var hans lärungar som efter 100 år av Jesus död som de började skriva.

De var dem Jesus trollade för[y]


   
SvaraCitera

erikarbast:

Tror ni att vi människor är de ända som finns i hela universum.

Klart människor inte är de enda i universum. Det är ju till och med bevisat. [rolleyes]


   
SvaraCitera

Kablash__:

Det är ju till och med bevisat.

det går vaken att bevisa att jordens befolkning är dom enda homosapiens i hela universum eller heller inte att vi inte skulle va d, men naivt och korkat att tro att det mänskliga livet är det enda som finns i hela unversum då det är så ofantligt stort och det faktum att man hittat metangasrester som kommer från växtnedbrytning på mars under ytan(?). Varen eller går att BEVISA, men idiotiskt att tro på att människan är dom enda.


   
SvaraCitera

Tözen:

.

Han skrev att människorna va de enda i hela universum, inte de enda livet och det finns mycket mer än människor i universum.


   
SvaraCitera

Kablash__:

Han skrev att människorna va de enda i hela universum, inte de enda livet och det finns mycket mer än människor i universum.

Kinkig[shake]palla inte läsa hans inlägg, MEN,det är inte bevisat att det finns liv nånstans då det inte hittats något, men på mars har det hittats delar som behövs för att utveckla liv/organismer som på jorden. Inget är bevisat att d finns annat liv, men man är dum om man tror att det inte finns nån matchning till jorden då solsystem kan uppstå kring varje stjärna. bara poängtera att man inte kan bevisa varken eller då man faktiskt inte hittat nåt liv än, finns inga bevis på att andra organismer finns, men material som kan leda till upptäckter till organismer finns.


   
SvaraCitera

jojOzZz:

Tackar

Menade inte dig.


   
SvaraCitera

RawBlue:

Menade inte dig.

Va!? Nu blev jag sårad [cry]


   
SvaraCitera

Pepparkaksgubbe:

Det var inte ens Jesus som skrev bibeln. Det var hans lärungar som efter 100 år av Jesus död som de började skriva.

har aldrig sagt att Jesus skrev Bibeln? o nej de skrev den inte 100år efter Hans död 😛 evangelierna o breven skrevs efter Hans död, men knappast 100år efter Hans död då de alla själva var döda 100år efter Hans död... GT skrevs långt tidigare... så Bibeln började skrivas långt tidigare


   
SvaraCitera

Det där kalenderfanskapet måste ju sluta någonstans? lite svårt att göra en kalender som aldrig tar slut.


   
SvaraCitera

Lav89:

har aldrig sagt att Jesus skrev Bibeln?

Asså jag höll me, men skrev bara lite konstigt ;p

Lav89:

o nej de skrev den inte 100år efter Hans död 😛 evangelierna o breven skrevs efter Hans död, men knappast 100år efter Hans död då de alla själva var döda 100år efter Hans död... GT skrevs långt tidigare... så Bibeln började skrivas långt tidigare

Eh, jag läser religion just nu och det står så i min religionbok? De som var hans första lärungar vandrade ju runt och predikade om jesus sen efter 100 år började dem (de som var lärungarnas lärungar I suppose?) skriva. Det är iaf det jag vet, var har du fått din fakta ifrån då?


   
SvaraCitera

Pepparkaksgubbe:

Asså jag höll me, men skrev bara lite konstigt ;p

[bigsmile]

Pepparkaksgubbe:

Eh, jag läser religion just nu och det står så i min religionbok?

failad religionsbok isådanafall 😛 Bibeln sattes ihop någon gång på år 300 vet jag, men de som satte ihop den hade inte själva skrivit något av det som står.

Pepparkaksgubbe:

var har du fått din fakta ifrån då?

jag är kristen så jag borde nog veta vem som skrev det jag läser 🙂


   
SvaraCitera

Lav89:

failad religionsbok isådanafall 😛 Bibeln sattes ihop någon gång på år 300 vet jag, men de som satte ihop den hade inte själva skrivit något av det som står.

Hehe tydligen :P.. Ok.

Lav89:

jag är kristen så jag borde nog veta vem som skrev det jag läser 🙂

Aha ok, du har säkert rätt .. jag kan ha missuppfattat boken också. Jag ska faktigst gå kolla upp det snart om det är jag som har missuppfattat det som står i religionsboken eller om det står så[tard]


   
SvaraCitera

Pepparkaksgubbe:

religionsboken

extremt fail om religionsobken ger falsk info tkr jag 😛 men man kan väl inte förvänta sig så mycket av någon som säkert inte ens tror på det som står i boken ^^


   
SvaraCitera