Aviseringar
Rensa alla

Gud finns!


Ämnesstartare

till alla ni som tror att gud inte finns pga "om gud fanns skulle väl inte krig och allt annat dåligt finnas" ... jo men grejen är, det är inte gud som skapade kriget, det va människorna. gud gav oss universum och vetenskap, hjärnor att själva ta beslut med. dessa beslut påverkar vårat liv. om man tar bibeln till exempel, eller koranen, där står det ju att man ej ska mista sin oskuld förns man gifter sej. på så sätt hjälper man att förhindra tonårsgraviditet. det står även att man ej får dricka ( bara i koranen ) , och på så sätt hjälper man att förhindra en massa tråkigheter som medföljer drickandet, och att förlora en massa hjärn celler. det jag försöker säga är att allt som står har en tanke bakom sej. gud förbjöd gris kött för muslimer, för gris är ett av de smutsiga djuren i världen och den kan medföra sjuk dommar, sånt visste man ju inte då koranen gjorde debut, alltså måste de finnas nån starkare kraft än människor.. man kan fråga sej : vart kom big bang ifrån då? man kan oxå fråga sej : vart kom gud ifrån? två frågor utan svar, det därför VI väljer själva vad vi vill tro och va som känns rätt [smile]


   
Citera

Tråden flyttad från Ungdomar.se/Önskemål och synpunkter på Ungdomar.se


   
SvaraCitera

maryamarfaoui:

hjärn celler

maryamarfaoui:

sjuk dommar

Sluta ge dig in i ämnen som t.ex religion, din hjärna klarar inte av det, håll dig till smink och kläder.


   
SvaraCitera

maryamarfaoui:

s

Fast Muslimernas profet var gift med en 9 åring 😛 det hjälper inte mot tonårs graviditeter att göra så tyvär, men det är en fin tanke, även om jag personligen inte tror på giftemål.

maryamarfaoui:

för gris är ett av de smutsiga djuren i världen och den kan medföra sjuk dommar,

Vilka :O?

maryamarfaoui:

alltså måste de finnas nån starkare kraft än människor..

Quranen nämner att jorden är äggformad, vilket är 100% rätt om man kollar på ett struts ägg, den nämner att luft trycket ändras ju längre upp man kommer, den nämner expansions teorin..
Mitt påstående: Man ser sånt här i i stort sätt alla böcker, kokböcker, ( framför allt gamla böcker )
Quranen har fel i många saker också, som TEX att månen lyser eller att Gud finns xD.

Men jag förstår absolut hur du tänker och jag tycker att du drar logiska slutsatser baserat på den kunskapen du har, någonting som kan leda till att du blir en free thinker, det uppmuntrar jag..
Bra tråd, keep it up.


   
SvaraCitera

Angelize:

Sluta ge dig in i ämnen som t.ex religion, din hjärna klarar inte av det, håll dig till smink och kläder.

Vad är det med dig o.O?
Du behöver inte kommentera alls om det ända du kan göra är att förolämpa..
Hjärnan vill inte gärna erkänna när den betett sig fel eftersom att det går emot allas grundprincip att dom är snälla, men helt seriöst, du har ingen anledning att avråda folk ifrån att tänka...

Försök se att du gjorde någonting väldigt taskigt här 😛


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

inte mitt fel att jag kan så mkt


   
SvaraCitera

maryamarfaoui:

inte mitt fel att jag kan så mkt

strunta i vad hon säger, fattar inte varför folk gör så..
VÄLDIGT onödigt.


   
SvaraCitera

Tråden flyttad från Forum PLUS/Religion och Etik


   
SvaraCitera

fick du också besök av andens män igår?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

håller med dej! och vissa grejer som står i koranen är ju såklart lite.. "konstigt" om man ska använda det ordet. fast jag tycker ändå att dens Mening och att budskapet är gott. jag tycker de är bra att de finns religioner och folk som verkligen håller sej och följer sin religion. då minskas väl mord och drog missbruk och sånt med nån liiiten procent?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

och nej jag fick faktist inte besög av nån ande


   
SvaraCitera

deep shit dude deep shit ;/


   
SvaraCitera

hata texter


   
SvaraCitera

Wow vilken logik [tard] gud har funnits i typ 2000år (i folks fantasi)resten av världen har klarat sig utmärkt de andra 2miljarder åren utan biblen, koranen, osv. (btw biblen skrevs typ 500år efter jesus dog) Och som alla vet så är gudsynen svag idagens läge och kommer säkert vara utdöd inom sisodär 200år.

Större risk att vi tror på sånt derp som Tom Cruise sprutar ur röven...


   
SvaraCitera

Om Gud funnits hade vi sluppit texter utan styckeindelning.


   
SvaraCitera