Aviseringar
Rensa alla

Gud [love]


Ämnesstartare

det känns som att jag hittar tillbaka till en tro på Gud mer och mer. jag ber igen, det får mig verkligen att må bra. det är väldigt rogivande och det känns som att någon lyssnar när ingen annan gör eller någonsin har gjort det. Gud håller mig vid liv och jag känner fortfarande att jag behöver stärka min tro. jag vill se hur vetenskapen och kristendomen går ihop. jag vill förstå mer. jag vill lära mig mer om kristendomen. jag hoppas ni också öppnar er för att kristendomen kan vara sanningen. inte blundar hårt och hoppas att människor som richard dawkins har rätt för det är just det det handlar om; ni har byggt up era värderingar kring vad ni tror på och det är alltid skrämmande att ngt nytt man inte har vågat se tidigare kan te sig möjligt och krossa hela ens tro.

"föreläsningen hade inte varit speciellt märkvärdig. jag hade bara, genom att noggrant använda mig av vetenskapliga, historiska och filosofiska argument, bevisat att dawkins intellektuella bevis mot Guds existens inte tålde kritisk granskning. men den här mannen var arg - ja, jag skulle säga att han var ursinnig. varför? för att jag, som han förklarade medan han hötte med fingret mot mig, hade "förstört hans tro". hans ateism byggde på richard dawkins auktoritet, och jag hade helt och hållet undergrävt hans tro. nu skulle han bli tvungen att gå iväg och tänka om på alla plan. hur vågade jag göra något sådant? "

ateismens illusioner (the dawkins delsuion) - alister and joanna mcgrath


   
Citera
Ämnesstartare

Han har då nyss ställt till med en jordbävning i Haiti i så fall, folk som sitter där och ber har då fortfarande inte fått tillbaka några liv och några hus vad jag vet... men tror på gud gör dom då fortfarande i alla fall.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

stackarsfilur:

Han har då nyss ställt till med en jordbävning i Haiti i så fall

Kan vara djävulen ju. [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

[smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Voldo:

Kan vara djävulen ju. [smile]

Eller så kan det vara att jordskorpan rör på sig på ett sätt som är helt naturligt och som ingen kan styra över [bigcheers]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

stackarsfilur:

Eller så kan det vara att jordskorpan rör på sig på ett sätt som är helt naturligt och som ingen kan styra över [bigcheers]

Jo, iofs. [bigsmile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

stackarsfilur:

Eller så kan det vara att jordskorpan rör på sig på ett sätt som är helt naturligt och som ingen kan styra över [bigcheers]

Jadu, Gud är uppenbarligen inte så god och allsmäktig som vissa tror...


   
SvaraCitera

Hovnarren:

Jadu, Gud är uppenbarligen inte så god och allsmäktig som vissa tror...

Inte fattat att ont som händer oss har vi själva karma för!

Karmalagen = Som man sår får man skörda...

Vi har så mycket dålig karma i våra bagage från alla våra tidigare liv, så det räcker och blir över... [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dödsguden:

Vi har så mycket dålig karma i våra bagage från alla våra tidigare liv, så det räcker och blir över... [sad]

Troll, knäppgök, foliehatt, försvinn! Make haste!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hovnarren:

Gud är uppenbarligen inte så god och allsmäktig som vissa tror...

Ser inte heller hur han kan vara god och allsmäktig, nej..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

soimpolite:

Gud[love]

[love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

[smile][love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

stackarsfilur:

an har då nyss ställt till med en jordbävning i Haiti i så fall

nej det har han inte och om han har det fanns det en anledning. det är inte konstigt att vi inte kan förstå allt Gud gör


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

soimpolite:

nej det har han inte och om han har det fanns det en anledning

Tja, jorden är väl ganska överbefolkad så att slakta bort några stycken kanske inte skadade.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dödsguden:

Karmalagen = Som man sår får man skörda...

Så alla som dog i jordbävningen förtjänade det? De som är nyfödda då?


   
SvaraCitera