Aviseringar
Rensa alla

Gud ondare än Djävulen?


Ämnesstartare

Efter att ha läst runt på internet har jag fått reda på att Gud har mördat fler människor än vad Djävulen har, enligt bibeln. Hur kommer det då sig att folk faktiskt ber till Gud? Är det av rädsla för att han inte ska döda dom eller skicka dom till helvete?

Gud har dödat enligt bibeln; cirka 32.9 miljoner människor.

Djävulen har enligt bibeln dödat; 10 människor, Jobs barn vilket han gjorde för att Gud bad honom att göra det. Så det är Guds fel att barnen blev mördade, eller? Detta står i Job 1:19.

Job 1:19 kan man läsa här: http://niv.scripturetext.com/job/1.htm

Och ifall du vill veta vilka Guds 32.9 miljoner offer var så kan du läsa det hära: http://www.exminister.org/God_Kills.html

Ganska intressant tycker jag i alla fall.

Dold text: Ingen snäll skapare vi har.

Image
Är det kanske med samma blixt Gud dödade några människor?

ÄNDRAT 2009-08-06 18:44


   
Citera
Ämnesstartare

KannibalKocken:

Är det av rädsla för att han inte ska döda dom eller skicka dom till helvete?

Ja, eller för att de är hjärntvättade.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

det finns fler gudar än han i bibeln[rolleyes]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Image


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

KannibalKocken:

Efter att ha läst runt på internet har jag fått reda på att Gud har mördat fler människor än vad Djävulen har, enligt bibeln. Hur kommer det då sig att folk faktiskt ber till Gud? Är det av rädsla för att han inte ska döda dom eller skicka dom till helvete

Det finns en anledning till att usa ofta sa på 50/60-talet att de var "a God-fearing country (& A free country!)"[party]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Wanking BC:

bild

Bilden visar hur många människor Gud har dödat i bibeln, exklusive alla människor i hela världen som Gud dränkte förutom Noak och hans familj (vilket uppskattas till cirka 30 miljoner, förmodligen fler) och dom cirka 1000 människorna som Gud dödade via sin eldregn över Sodom och Gomorrah.[y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Wanking BC:

bild

Bilden visar hur många människor Gud har dödat i bibeln, exklusive alla människor i hela världen som Gud dränkte förutom Noak och hans familj (vilket uppskattas till cirka 30 miljoner, förmodligen fler) och dom cirka 1000 människorna som Gud dödade via sin eldregn över Sodom och Gomorrah.[y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

KannibalKocken:

Bilden visar hur många människor Gud har dödat i bibeln, exklusive alla människor i hela världen som Gud dränkte förutom Noak och hans familj (vilket uppskattas till cirka 30 miljoner, förmodligen fler) och dom cirka 1000 människorna som Gud dödade via sin eldregn över Sodom och Gomorrah.

Gud är en trevlig prick [party]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

KannibalKocken:

Bilden visar hur många människor Gud har dödat i bibeln, exklusive alla människor i hela världen som Gud dränkte förutom Noak och hans familj (vilket uppskattas till cirka 30 miljoner, förmodligen fler) och dom cirka 1000 människorna som Gud dödade via sin eldregn över Sodom och Gomorrah.

Meh Hallå....det var ju lixom judar [badgrin]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Wanking BC:

Gud är en trevlig prick [party]

[y]

nazgul:

Meh Hallå....det var ju lixom judar [badgrin]

[badgrin][badgrin]


   
SvaraCitera

Såklart han är ondare, han måste ju ha skapat djävulen också... Han är varken god eller kärleksfull enligt Bibeln.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag TROR att Gud + "djävulen" = samma "person".[smile]


   
SvaraCitera

KannibalKocken:

Djävulen har enligt bibeln dödat; 10 människor

Rätta mig om jag har fel, men djävulens önskan enligt den Abrahamitiska tron är väl inte att "döda" människan utan att leda dessa bort från paradiset/gud. Skulle han döda en fullt troende kristen skulle denna bara komma direkt till guds sida och alltså inte lida av hans handlingar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

emery:

Jag TROR att Gud + "djävulen" = samma "person".[smile]

Han trollar den jäveln. Världens största troll! FEJKANVÄNDARE FÖR FAN!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hovnarren:

Han trollar den jäveln. Världens största troll! FEJKANVÄNDARE FÖR FAN!

Alltså jag har inte ens läst hans inlägg, läste bara rubriken. 😛


   
SvaraCitera