Aviseringar
Rensa alla

GUD - Troende eller bara vill försöka tro på han eftersom det ger "hopp" till en?


Ämnesstartare

mediakatt:

gudstro i sig är det knappast.

Har jag hävdat det? Jag menar bara att man inte ska bli för bekväm i sin gudstro.

mediakatt:

Sedan har jag väl heller inte påstått att avsaknad av sådan skulle vara begränsande, så jag ser inte riktigt var du vill komma.

Nä, inte jag heller ärligt talat. Men jag är fortfarande intresserad av vart du vill komma med ditt uttalande om att det är osannolikt att någon gud inte skulle existera.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hovnarren:

Har jag hävdat det? Jag menar bara att man inte ska bli för bekväm i sin gudstro.

Inte ordagrannt, men det var så jag tolkade det du skrev. Förstår inte riktigt vad du menade annars.

Hovnarren:

Nä, inte jag heller ärligt talat. Men jag är fortfarande intresserad av vart du vill komma med ditt uttalande om att det är osannolikt att någon gud inte skulle existera.

Känns, inte är. Det är relevant. Och utav de förklaringsmodeller för verkligheten som finns anser jag att de som inte inkluderar en gud är långt mer bristfälliga än de som gör det. Mer invecklat än så var det inte.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera