Aviseringar
Rensa alla

Gudruns förlossningsfilm förbjuden


Ämnesstartare

Jag lade upp en länk till Gudrun Schymans förlossningsfilm här nyligen. "Födelsen" heter den och kom ut 1979. Den ligger nu på filmarkivet.se där den kan beskådas. Det tog inte ens en timma innan den togs bort av UM. Tycker ni att det var rätt. Vad är det för fel eller fult med att visa hur ett ett barn kommer till världen? Tycker  ni att den skulle tas bort?


   
Citera
Ämnesstartare

Um hatar graviditet?


   
SvaraCitera

om den innehöll starka osencurerade scener var d inte mer än rätt :/


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ShowMeBae: om den innehöll starka osencurerade scener var d inte mer än rätt :/

Nja inte så. Bara bilder på när hon födde ut ett barn. Fast han mannen som också filmade brukade slå henne på den tiden fast det fick man inte se:

http://www.expressen.se/nyheter/schymans-ex-make-jag-slog-gudrun/


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ShowMeBae:
om den innehöll starka osencurerade scener var d inte mer än rätt :/

Så du anser att saker o ting bör censureras? 


   
SvaraCitera

Getrekt:

Så du anser att saker o ting bör censureras? 

yes.

Ferrari:

Nja inte så. Bara bilder på när hon födde ut ett barn. Fast han mannen som också filmade brukade slå henne på den tiden fast det fick man inte se:

http://www.expressen.se/nyheter/schymans-ex-make-jag-slog-gudrun/

FÖR I             VAD        SÄGER DU?
sinnessjuk värld


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ShowMeBae:

yes.

Så du tkr alltså att saker bör censureras så man inte har rätt till att visa saker och därmed förlora en del av sin frihet? 


   
SvaraCitera

Getrekt:

Så du tkr alltså att saker bör censureras så man inte har rätt till att visa saker och därmed förlora en del av sin frihet? 

waaaaaaaaaahhhh.. vilken fråga.. värsta ond-cirkel-fråga ._. klart folk får göra porr o so. men typ inte i kateogorier då någon blir utan villje skadad eller något annat absurt.
Isf får man väl göra teckad porr??
och barn skall ju inte heller behöva se skumma vuxna saker.

censur tror jag man inte tänker direkt på yttrandefrihet å sånt. mer om innehåll och skada/upprörande


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ShowMeBae:

waaaaaaaaaahhhh.. vilken fråga.. värsta ond-cirkel-fråga ._. klart folk får göra porr o so. men typ inte i kateogorier då någon blir utan villje skadad eller något annat absurt.
Isf får man väl göra teckad porr??
och barn skall ju inte heller behöva se skumma vuxna saker.

Aight. 

ShowMeBae:
censur tror jag man inte tänker direkt på yttrandefrihet å sånt. mer om innehåll och skada/upprörande

Censur (av latinets censere, granska) är generellt, allt undertryckande, hemlighållande och nedtystande av tal, skrift eller annan publik kommunikation, som i någon mening kan anses vara misshaglig, skadlig, anstötlig, obekväm, politiskt inkorrekt eller förarglig.

WIKI


   
SvaraCitera

Censur (av latinets censere, granska) är generellt, allt undertryckande, hemlighållande och nedtystande av tal, skrift eller annan publik kommunikation, som i någon mening kan anses vara misshaglig, skadlig, anstötlig, obekväm, politiskt inkorrekt eller förarglig.

WIKI

oke oke 😛 källkritik Tumme upp


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ShowMeBae: källkritik 

Trött


   
SvaraCitera

Finns sidor med liberalare regler. Ingen tvingar dig att vara på det här forumet. 


   
SvaraCitera

Den borde lagts under en länk istället. Knasigt att helt ta bort då förlossningsfilmer knappast är sexuella.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vonKissekatt:
Den borde lagts under en länk istället. Knasigt att helt ta bort då förlossningsfilmer knappast är sexuella.

Men det bör ju räknas som stötande innehåll. Jag menar en naken Gudrun Schyman från 79 som föder, går det ens att bli mer stötande än så? Gråter


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag har lagt upp flera förlossningsklipp som inte blivit borttagna? 


   
SvaraCitera