Aviseringar
Rensa alla

Gudsbild?


Ämnesstartare

Ni som är troende här i forumet. Vad har ni för gudsbild? Hur ser er gudsbild ut? Det spelar inte någon roll vilken religion du tillhör...[smile]


   
Citera
Ämnesstartare

Jag ser jämt Jesus med en tår invid ögat.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

är ej troende men så fort någon snackar om Gud tänker jag mig att han är en skäggig gubbe

skulle vara roligare om jag såg Gud som en kvinna


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

En hand från molnen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tror ej på någon gud.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

OH SHI-! Har sån lust att leta reda på en 500 gånger bättre tråd jag skapade om precis samma ämne för typ två år sen!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Han har en drake[cool]


   
SvaraCitera

han ser ut som jultomten fast med luciaklänning


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Är inte troende men han har iallafall sandaler [cute]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jesus är en blond arisk man med blåa ögon och Muhammed är en lurvig hårig kurd. xD De är iofs inga gudar:)


   
SvaraCitera

Tycker Lars Vilks har kommit närmast min syn på gud.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gud för mig är Det/Den som skapat universum, planeterna, solen/månen, jorden, naturen, djuren och allt levande m.m.

& nej jag tillhör inte någon religion och tror heller inte på någon religion då jag har varit och är för lat för att ta reda på tillräcklig med information som skulle kunna övertyga mig om att just den religionen är sann osv.
Tror heller inte att jag någonsin kommer binda mig till en viss religion.

Skapar väl trologtvis min egna religion så småningom, precis som alla andra gjort och fortfarande gör, fast jag kommer nog vara öppen med det valet[wink]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mulatt:

Jesus är en blond arisk man

jesus var mörkhårig och folk hävdar att han var mörkhyad eftersom att han var född i asien typ

Mulatt:

Muhammed

&

Mulatt:

Jesus

var/är väl profeter och inte Gud?


   
SvaraCitera

Min egen bild av honom är en man med långt brunt hår och långt skägg, En vit klänning eller va man ska kalla de, ett par sandaler. Som sitter uppe i himlen och ser till att jorden går under för något Eva och Adam gjorde. Och så klart röker han cannabis 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Min bild av gudarna:
Image
Oden!
Image
Tor!
Image
Freja.

I think that you get it..
ASAGUDARNA HÄRSKAR!!! [cool]


   
SvaraCitera