Aviseringar
Rensa alla

Guide i att passa in i högskolan


Ämnesstartare

Blivande_japan:

"ont"

nej, jag är on topic!!! [cry]

Dan_the_ironman:

behöver inte bli schtekare direkt.

ne precis ;>, tror det är mer chill i uppsala också.


   
SvaraCitera

Pewtersmith:

nej, jag är on topic!!!

vad pluggar du nu förresten? matte?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blivande_japan:

matte?

lite bara, mest statistik!


   
SvaraCitera

Pewtersmith:

mest statistik

_FY FAN_


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

det programmet jag hoppade av krävdes det mest att man var fruktansvärt pk och egentligen helst inte ha några åsikter om saker som faktiskt spelar roll. [confused]

på statsvetarkursen jag läste innan skulle man mest ha rutig skjorta o slitet hår.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ingen av mina kurskamrater faller in under typen du beskriver. statistiskt ökar det risken för att jag är den som är den.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dan_the_ironman:

prata nasalt

[love]

Dan_the_ironman:

prata om dina föräldrars jobb i saudarabien under seminarie

alla ba omgfg vi bor i världen.

Dan_the_ironman:

använd ord du inte bemästrar

[love]

Dan_the_ironman:

ta upp alldeles för mycket tid med skitprat och bli sur när folk inte håller med

klockrent.

älskare [love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ceka92:

som andra inte bemästrar. hah!

Det kan jag köpa på seminarier, man diskuterar ju trots allt väldigt smala ämnen ofta och då kan man behöva använda lite krångliga ord. Men en del känner att de inte vill vara sämre och drar till med ord som inte hör hemma där eller berikar på något sätt, ofta för att de inte vet mer om ordet än att det är fancy pants.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:

Känner man verkligen behovet av att behöva passa sig in och rätta sig efter andra elever på högskolan?

nej, folk känner sig coola när de gör det. det finns inget krav.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:

Känner man verkligen behovet av att behöva passa sig in och rätta sig efter andra elever på högskolan?

du är inte så bra på det här med skämtsamheter va?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dan_the_ironman:

Men en del känner att de inte vill vara sämre och drar till med ord som inte hör hemma där eller berikar på något sätt, ofta för att de inte vet mer om ordet än att det är fancy pants.

en av mina favorittyper av människor är låtsas-intellektuella. jag riktigt ser dem kommentera på aftonbladet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ceka92:

en av mina favorittyper av människor är låtsas-intellektuella. humor i vardagen.

även folk som är intellektuella kan få för sig att hålla på sådär, många som brukas ses som intellektuella är ju i grunden dumma i huvudet bara att de pratar så jävla fuckat att ingen vågar ifrågasätta dem.


   
SvaraCitera
mynona

Dan_the_ironman:

även folk som är intellektuella kan få för sig att hålla på sådär, många som brukas ses som intellektuella är ju i grunden dumma i huvudet bara att de pratar så jävla fuckat att ingen vågar ifrågasätta dem.

Det är till en del därför jag själv kan se ned på ett alltför komplicerat språk. Det viktiga är trots allt betydelsen bakom orden och inte komplicerade versioner av samma ord.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dan_the_ironman:

även folk som är intellektuella kan få för sig att hålla på sådär, många som brukas ses som intellektuella är ju i grunden dumma i huvudet bara att de pratar så jävla fuckat att ingen vågar ifrågasätta dem.

min profilbild är på magnus betnér, så ja, inte jag men jag vet en underbar sådan.

jag kan inte hata honom, alltså han är ondskan själv men han är så fruktansvärt rolig.

0:53


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dan_the_ironman:

du är inte så bra på det här med skämtsamheter va?

Ska du anklaga honom för att va aspie eller? [tard]


   
SvaraCitera