Aviseringar
Rensa alla

GUIDE till styrketräning (som den skall vara)


Ämnesstartare

Hej! Jag har tagit mig friheten att samla ihop det bästa från internet gällande styrketräning på länken nedan. Mitt mål är att samla alla "verktyg" på ett och samma ställe, så har ni info ni vill ska vara med ge mig ett pm så fixar vi det!

Denna guide passar bra till dig som vill börja styrketräna, till dig som vill göra ett nytt schema och även till dig som har styrktränat ett tag och behöver inspiration.

Det jag har samlat är baskunskaper som alla styrketränande skall kunna.

Har du frågor eller funderingar står min mail på förstasidan, är ni härifrån Ungdomar.se kan ni lika gärna skriva ett pm eller svara i tråden. Lycka till med erat tränande!

http://trainingground.webs.com/

ÄNDRAT 2010-08-24 20:38

ÄNDRAT 2011-02-27 23:04


   
Citera

I liek it [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Skentrevlig:

I liek it

Thank you! Hoppas den kommer till användning 😀


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nu finns en PDF på "german volume training" också, aka GVT.

Så, börja bulka nu så ni är riktigt stora och fina fram till nyår!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

En väldigt användbar Exelmall för beräkning av olika näringsämnen finns nu tillgänglig!


   
SvaraCitera

Jag håller mig till http://scoobysworkshop.com/

Men den ser lovande ut, något på svenska [smile]


   
SvaraCitera

Trrism[love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bajwa:

Jag håller mig till http://scoobysworkshop.com/

Ja, han har väl lite mer erfarenhet än mig[ops] Jag tänker detta som en samlingsplats för lite basic info om träning. Har du något du vill lägga till kan du ju pm:a mig. Vill samla så mycket kunskap som möjligt!


   
SvaraCitera

Folk har olika synpunkter hur ett träningsschema ska se ut. Däremot är det inte alls fy skam som du summerat.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lejonhjärta:

Folk har olika synpunkter hur ett träningsschema ska se ut. Däremot är det inte alls fy skam som du summerat.

Tack! Jag försöker så mycket jag kan att inte säga hur du skall göra(om du fattar vad jag menar) utan säga att detta händer om du gör såhär.

Sedan, om någon vill dela med sig av sina synpunkter kan han/hon gärna göra det. Jag har också tänkt att det skall vara som en start, för nybörjare. Lite fakta alla som tränar borde kunna.

Jag vill också ha så många olika träningsprogram som möjligt med på sajten, jag refererar ju till tex både GV och MAX-OT. De är ju två väldigt olika sätt att träna på fast ändå är båda väldigt kända och allmänt accepterade.


   
SvaraCitera

ser nice ut [crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

djwalle:

ser nice ut

Gött! Hoppas du hittar nåt av användning.


   
SvaraCitera

man kan ju inte läsa på för mycke [wink]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag inser att det vore viktigt med en mer bearbetad kost-del av guiden, speciellt nu vid höst när de flesta känner för att små-bulka.

Ska jobba på det!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Yes! Ett forum för utbyte av träningsprogram finns nu med 😀 Det är inte meningen att det skall skrivas speciellt mycket där, kanske ingenting... men jag och min gymkompis behöver det iallafall.

More info coming soon!

*end of transmission*


   
SvaraCitera