Aviseringar
Rensa alla

Guiden för en lyckad googlesökning, basic.


Ämnesstartare

Tog väck de där fula "ändrade klockan **"-meddelandena, hoppas att det inte gjorde något.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mawns:

Tog väck de där fula "ändrade klockan **"-meddelandena, hoppas att det inte gjorde något.

Åh tack! Störde mig något otroligt mycket på dem [crazy] [y]


   
SvaraCitera

En sak som kanske kan läggas till är att det ofta är svårt att hitta om man bara söker på svenska. Det kan vara en god ideé att testa flera gånger och söka på engelska också.

När det gäller dator relaterade frågor så är det fortfarande nästan bara engelska som funkar för att man snabbt ska hitta rätt (vilket gör det jobbigt när dom kastar in Svenska i grejor för man kan inte googla på felmeddelandet lika lätt).

edit:

Bör fixas

Ta bort "." vid länk punkt 2

Fixa * ta bort onödigt i url, bara:
http://www.google.se/search?q=prison+break


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vi kan säkert komplettera, orkar inte nu bara.

aroon:

Ta bort "." vid länk punkt 2

Spelar ingen större roll. Förresten kan man skriva in adressen men punkt också.

aroon:

Fixa * ta bort onödigt i url, bara:
http://www.google.se/search?q=prison+break

Spelar heller ingen roll. Huvudsaken är att man förstår, dessutom är det aldrig fel att stödja Mozilla.


   
SvaraCitera

Lär er java isället google sammar betar med java script och därför kan man hitta otrolliga saker på google med lite java


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

liidian93:

Lär er java isället google sammar betar med java script och därför kan man hitta otrolliga saker på google med lite java

Guiden för en lyckad googlesökning, basic.

Men du skicka gärna ett pm och förklara lite mer.


   
SvaraCitera

liidian93:

Lär er java isället google sammar betar med java script och därför kan man hitta otrolliga saker på google med lite java

Går inte att läsa vad du skriver och det betyder inget vettigt... vad menar du. Google samarbetar med ett språk...?? java != javascript btw

Seriöst du måste skämta...


   
SvaraCitera

aroon:

Går inte att läsa vad du skriver och det betyder inget vettigt... vad menar du. Google samarbetar med ett språk...?? java != javascript btw

Seriöst du måste skämta...

Nej men asså xD google är sammarbets villigt med java script asså dom funkar bra ihop xD


   
SvaraCitera

Om man vill att resultatet inte ska innehålla något så kan man lägga till ett streck framför ordet.

T ex söker man prison -break så kommer alla träffar med ordet prison som dessutom inte innehåller ordet break att dyka up.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

liidian93:

Nej men asså xD google är sammarbets villigt med java script asså dom funkar bra ihop xD

Alltså, du skriver så fruktansvärt korkade saker att jag verkligen hoppas att du är ett troll. [chocked]


   
SvaraCitera

Nevon:

Alltså, du skriver så fruktansvärt korkade saker att jag verkligen hoppas att du är ett troll

SLUTA SÖKA UPP VAD JAG SKRIVER!!!! [cry]
Men.. tyck vad du vill [y]


   
SvaraCitera

aroon:

java != javascript btw

...va?


   
SvaraCitera

dödgrävarn:

...va?

!=

betyder "inte lika med" används i ett gäng programmerings språk t.ex. C++


   
SvaraCitera

aroon:

!=

betyder "inte lika med" används i ett gäng programmerings språk t.ex. C++

Jag tänkte väl... Ett tag trodde jag att du inte hade någon koll. [rolleyes]


   
SvaraCitera

En guide för att kunna söka på google, >.< då har man inte kommit långt i utveckligen.


   
SvaraCitera