Aviseringar
Rensa alla

Guilt-trippa tjuven


Ämnesstartare

Image

Lade denna lapp i mitt frysfack i det gemensamma köket efter att förskräckta varningslappar över hela huset om matstöld och stulna tvätt-tider börjat dyka upp.

Vad tror ni? Har mästertjuvar något samvete? Vad skulle du själv göra om du plötsligt såg denna ynkliga vädjan, mitt i din tvivelaktiga företagsamhet?

Vänligen ge feedback på lapp. Skulle jag kunna skriva något annat, mer övertygande eller effektivt?[blush]


   
Citera
Ämnesetiketter

Skulle lagt in en "bevakad av Securitas"-lapp.


   
SvaraCitera

lås ditt frysfack punkt


   
SvaraCitera

Lägg en hand i en matlåda istället. Borde funka.

Men ja, jag lider med dig osv.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Underlig:

lås ditt frysfack punkt

Går, såvitt jag vet, ej :C
Frysfacket består av en skjutlåda i plast och upptar en hylla i frysskåpet. Är pank så har inte råd att köpa några dyra låsannordningsmateriell [surprised]


   
SvaraCitera

Miceparade:

Frysfacket består av en skjutlåda i plast och upptar en hylla i frysskåpet. Är pank så har inte råd att köpa några dyra låsannordningsmateriell

ah förstår jag föreslår att du lägger 1 matlåda längst fram som smakar äckel äckel äckel och förhindfrar tjuven från att ta fler.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

iddqd:

Lägg en hand i

Underlig:

1 matlåda längst fram

Det låter ju som ett par ganska vettiga förslag.

"Varning! En utav dessa matlådor är till dig, tjuv. Innehållet smakar vidrig, varsågod." [surprised]

Dold text: Har förövrigt inga händer att avvara..


   
SvaraCitera

Miceparade:

"Varning! En utav dessa matlådor är till dig, tjuv. Innehållet smakar vidrig, varsågod."

nej hallå du ska ju få han att tro att alla matlådor är vidriga


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Underlig:

alla matlådor

Ja! Så han undrar varför jag enbart har äcklig mat i mitt frysfack, gissar att de är fake och att den riktiga maten ligger någon annanstans. [cool]


   
SvaraCitera

du och jag är mkt olika vad gäller lappskrivande

skrev 1 lapp om att jag skulle kastrera den som ätit upp min ketchup med 1 slö bordskniv


   
SvaraCitera

Miceparade:

Ja! Så han undrar varför jag enbart har äcklig mat i mitt frysfack, gissar att de är fake och att den riktiga maten ligger någon annanstans.

MEN NEJ

du ska lura han att allt är äckligt och ej värt att stjäla och äta


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blivande_japan:

mkt olika vad gäller lappskrivande

Onekligen [blush]
Tänker att det kan vara nyttigt att prova nya strategier.

Underlig:

han att allt är äckligt

Fast.. mästertjuvar lär ju vara tillräckligt på skaft för att inse att jag inte skulle frysa in äcklig mat [shake]


   
SvaraCitera

Fin tjuv, på lappen.


   
SvaraCitera

Miceparade:

Onekligen [blush]
Tänker att det kan vara nyttigt att prova nya strategier.

vet ej, men sen jag började skriva mitt namn på mina grejer så försvinner de inte i lika stor utsträckning[blush]


   
SvaraCitera

Miceparade:

Fast.. mästertjuvar lär ju vara tillräckligt på skaft för att inse att jag inte skulle frysa in äcklig mat

men joooooo


   
SvaraCitera