Aviseringar
Rensa alla

Guitar hero: world tour trummorna?


Ämnesstartare

2 frågor till er som spelat:

De första seten som såldes krånglade en del, fabriken lovade att ändra de.
1. Funkar trummorna bra nu eller är de fortfarande mycket krångel?

Trumsetet ser väldigt likt ut, ett vanligt trumset, fattas en puka.
2. Känns de lika verkligt som de ser ut, altså kan man verkligen spela låtarna på riktiga trummor, om man klarat dom på expert?


   
Citera

1. trummorna funkar perfekt.
2. ingen aning, men lite fördel kan det nog ge att ha s​pelat på GH trummorna.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lightsbane:

trummorna funkar perfekt.

Låter bra. Har du spelat länge​?

för de verkar som, enligt andra spelare(från usa tror jag), att den röda trumma​n börjar funka dåligt med tiden.


   
SvaraCitera

Jag köpte Rock Band istället[blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

EVIL_GENIUS_IS_BACK:

Jag köpte Rock Band istället

Hade jag nog också gjort, om jag ville spela mest gitarr eller bas.


   
SvaraCitera

Limneson:

Låter bra. Har du spelat länge​?

för de verkar som, enligt andra spelare(från usa tror jag), att den röda trumma​n börjar funka dåligt med tiden.

Har haft det sen julafton. Jag har inte märkt av att någon av trummorna har blivit sämre. Det enda problemet som jag märkt av är att den trådlösa gitarren och trumsetet stör ut varandra.


   
SvaraCitera

Limneson:

1. Funkar trummorna bra nu eller är de fortfarande mycket krångel?

Det är inte mycket krångel, mina funkar perfekt fortfarande efter 3-4 månader med intensivt bankande.

Limneson:

2. Känns de lika verkligt som de ser ut, altså kan man verkligen spela låtarna på riktiga trummor, om man klarat dom på expert?

Ja, på expert ska det samma trumspår som trummisen i bandet spelar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Låter bra såhär långt.


   
SvaraCitera

min röda trumma har blivit lite seg, vissa slag försvinner och så.. jobbbigt om man försöker ha en full combo. Funderar på att lämna in trumsetet och få ett nytt på garantin^^


   
SvaraCitera

coffz:

min röda trumma har blivit lite seg, vissa slag försvinner och så.. jobbbigt om man försöker ha en full combo. Funderar på att lämna in trumsetet och få ett nytt på garantin^^

mina trummor fungerade perfekt i början. men nu har den röda blivit dålig som fan!
jag har inte spelat hårt eller något. fattar inte hur de kan gå från perfekt till att knappt funka alls.
tror du man kan få ett nytt på garantin?


   
SvaraCitera

Rob2in:

tror du man kan få ett nytt på garantin?

jag köpte mitt på gamestop i norrköping och jag kan nu bekräfta att jag fick ett nytt gratis! åkte in med trumsetet och fick ett nytt med mig hem, plus en till mic av någon anledning;D


   
SvaraCitera

coffz:

jag köpte mitt på gamestop i norrköping och jag kan nu bekräfta att jag fick ett nytt gratis!

nice! ska ringa onoff och fråga om de kan byta trummorna.


   
SvaraCitera

Rob2in:

nice! ska ringa onoff och fråga om de kan byta trummorna.

Gör så:) lycka till!


   
SvaraCitera

Min trummor krånglar inte men om du köper dom och dom krånglar så kan man man mejla till en adress som står i instruktionsboken och så skickar de en sladd som gör att trummorna ska fungera som vanligt ^^


   
SvaraCitera

Någon som vet om man kommer kunna köpa trummorna separat snart? Hade inte råd med hela boxen när det släpptes, så köpte enbart gitarr och mick.

Men för fråga 2:
Du kanske inte kan spela de EXAKTA låtarna, men du lär dig fortfarande kopiöst mycket trummande. Så om du lär dig en låt på expert utantill, kan det nog imponera en och annan person på riktiga trummor.


   
SvaraCitera