Aviseringar
Rensa alla

Guitar Rig 4 - Ljudet brusar


Ämnesstartare

Öh. Ja.

Jag försöker använda mig av det underbara programmet Guitar Rig 4. Det fungerade alldeles utmärkt första och andra gången jag testade, men för ett par dagar sen när jag startade det så brusade det... VÄLDIGT mycket. Testade att ändra alla möjliga inställningar, med effekten att det blev som ett väldigt snabbt eko istället för att brusa.

Installerade om programmet. Fungerade inte. Installerade Amplitube istället. Fungerade inte. När jag lekte med ljudinställningar märkte jag dock att mätarna (som innan dansat som en jäkla tangomästare) uppförde sig helt normalt om jag mutade waweljudet. Men öh, lite svårt att höra nåt med wave mutat

Hjälp plx. 🙁

(och JA! Jag har testat att spela in i ljudinspelaren, fungerar finfint - inga fel på fiolen dvzs.)


   
Citera
Ämnesetiketter

http://forum.studio.se/

Kanske är ljudkortet som inte pallar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Men det fungerade ju förut? Integrerat ljudkort iofs. Verkar ändå skumt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Du använder alltså ett i moderkortet integrerat ljudkort till att spela in en fiol och lägger sedan på effekter med Guitar Rig 4? Skulle nästan kunna garantera att det är själva ljudkortet som är jättedåligt. Ska du spela in nåt är nog ett riktigt ljudkort att föredra.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tycker det verkar skumt att det fungerade först. Men men. Tror ni det räcker med ett sånt USB-ljudkort för ett par hundra?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Havstomat:

Tycker det verkar skumt att det fungerade först. Men men. Tror ni det räcker med ett sånt USB-ljudkort för ett par hundra?

Ska du bara ha den till att spela in en elektrisk fiol, eller vad det nu är du har, räcker det ju med ett av de billigaste externa ljudkorten. Kolla upp ett par stycken noggrant så hittar du säkert nåt som passar. Det räcker nog inte med ett par hundra (om du med det menar 200 riksdaler) dock...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ljudarna kanske har brusat upp för att du förnekar staten Israel


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Evil Conduct:

Ljudarna kanske har brusat upp för att du förnekar staten Israel

._.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Billiga integrerade ljudkort är usla till sådana ändamål, får alltid en förbannat massa "klick" när jag spelar in något och måste filtrera det till helvetet och tillbaks innan det blir acceptabelt.

Någon får gärna tipsa om något inte alltför dyrt som fungerar att spela in instrument med


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera