Aviseringar
Rensa alla

Gula fläckar i ögat?


Ämnesstartare

Hej! Jo jag är lite orolig över en sak..

Har alltid funderat över mina ögon..
Om jag studerar mina ögon riktigt noga (särskillt i solljus) så kan jag se att mitt ena öga är klarblått medans det andra ögat är mera blågrönt med några gula fläckar i sig? Fläckarna är liksom i själva ögonfärgens område.

Är det här normalt? Jag har haft det så länge jag kan minnas..

Orsaken till att jag är orolig är att en vän sa till mig att det kan vara ett tidigare tecken på cancer, men det låter bara helt fel tycker jag? Men när jag tänker efter så hade min morfar cancer och han dog i det.. så nu är jag väldigt fundersam.. något som vet!?!?[shake][shake][shake]

ger en bild så ni ser mera exakt[confused]

IMG_7022.jpg


   
Citera

Nej, det är inte cancer eller någonting att oroa sig för överhuvudtaget


   
SvaraCitera

haha älskar att alla kopplar allt till cancer jämt [rolleyes] tycker inte du behöver oroa dig, men visst uppsök läkare om du är riktigt orolig, de vet detta bättre än vad vi gör.


   
SvaraCitera

tror dina ögon är melerade. men är du så orolig så uppsök läkare så ska det ordna sig! [smile]


   
SvaraCitera

Det är bara din ögonfärg, inget att oroa sig över, många har liknande 🙂


   
SvaraCitera

Yemkela:

Hej! Jo jag är lite orolig över en sak..Har alltid funderat över mina ögon..Om jag studerar mina ögon riktigt noga (särskillt i solljus) så kan jag se att mitt ena öga är klarblått medans det andra ögat är mera blågrönt med några i sig? Fläckarna är liksom i själva ögonfärgens område.Är det här normalt? Jag har haft det så länge jag kan minnas..Orsaken till att jag är orolig är att en vän sa till mig att det kan vara ett tidigare tecken på cancer, men det låter bara helt fel tycker jag? Men när jag tänker efter så hade min morfar cancer och han dog i det.. så nu är jag väldigt fundersam.. något som vet!?!?ger en bild så ni ser mera exakt

Yemkela:

Hej! Jo jag är lite orolig över en sak..Har alltid funderat över mina ögon..Om jag studerar mina ögon riktigt noga (särskillt i solljus) så kan jag se att mitt ena öga är klarblått medans det andra ögat är mera blågrönt med några i sig? Fläckarna är liksom i själva ögonfärgens område.Är det här normalt? Jag har haft det så länge jag kan minnas..Orsaken till att jag är orolig är att en vän sa till mig att det kan vara ett tidigare tecken på cancer, men det låter bara helt fel tycker jag? Men när jag tänker efter så hade min morfar cancer och han dog i det.. så nu är jag väldigt fundersam.. något som vet!?!?ger en bild så ni ser mera exakt


   
SvaraCitera

Du behöver inte oroa dej för jag har precis likadana fläckar i mina ögon. Det är bara din ögonfärg. 🙂


   
SvaraCitera

Intorkad sperma tror jag att det är.


   
SvaraCitera

den_fete:

Intorkad sperma tror jag att det är.

Eller kiss, det är ju gult [rolleyes]


   
SvaraCitera

eller smör.


   
SvaraCitera

den_fete:

eller smör.

Båda, ihopblandade


   
SvaraCitera

Yemkela:

Är det här normalt? Jag har haft det så länge jag kan minnas..

Har nästan likadant. Vissa stunder är ögonen lite mer åt det gröna hållet och andra är det lite mer åt det blåa hållet. Ibland är det ena ögat lite mer grönt medan det andra är lite mer blått osv... de har sina egna små liv. Har även bruna fläckar så som dina gula. Tror verkligen inte det är något att oroa sig för.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

KnightInShiny:

Har nästan likadant. Vissa stunder är ögonen lite mer åt det gröna hållet och andra är det lite mer åt det blåa hållet. Ibland är det ena ögat lite mer grönt medan det andra är lite mer blått osv... de har sina egna små liv. Har även bruna fläckar så som dina gula. Tror verkligen inte det är något att oroa sig för.

haha skönt att inte vara ensam om det iallfall [wink]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

den_fete:

Intorkad sperma tror jag att det är.

busted


   
SvaraCitera

Det kan vara heterokromi - helt ofarligt.


   
SvaraCitera