Aviseringar
Rensa alla

guldfeber


Ämnesstartare

hej.
jag tycker om barnprogram. det finns alltid snällare saker till barn än det vuxna får.

finns guldfeber på riktigt som en diagnos man kan få på sjukhuset?
orkar inte googla


   
Citera
Ämnesstartare

Det verkar som att det har med guld att göra iallafall! [blush]

Om det är en sjukdom är jag mycket osäker på.. [cute]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:

Det verkar som att det har med guld att göra iallafall! [blush]

det är när man vill ha allt guld så mycket att inget annat betyder något längre
är guld bra till något? silver kan man ju äta och ha som kosttillskott.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Åh, stackars dagens barn som inte får se ducktales, inte på samma sätt som vi fick åtminstone. Bästa serien, vid sidan av darkwing duck


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Budolicious:

. Bästa serien, vid sidan av darkwing duck

[love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag har guldfeber varje dag [confused]


   
SvaraCitera

Guldfeber är ett själviskt beroende som man kan få när man är guldgrävare och inte kan hålla sig borta utan man måste gräva mer och mer och kan inte sluta för man vet att det antagligen finns lite till och man måste ha allt!!

Det hela började antagligen när folk började få reda på att man kunde bli stenrik på guld om man hittade ett bra ställe, Man ville inte ha dit andra som också ville bli rika så man blev väl helt galen tillslut [smile]

Mycket folk levde på att gräva och vaska guld och öppna nya gruvor förr i tiden, Man kan hitta urgamla vattenfyllda gruvor lite här och var, Finns säkert massa guld kvar i dom om man gräver ännu mera [crazy]

Om jag hittade ett ställe när jag var ute i skogen så skulle jag lätt försöka få laglig rätt att vara där och leka gruvarbetare dygnet runt [crazy]

Men Guldfeber kan betyda mer än att man bara vill vara ute och leta guld i berg


   
SvaraCitera