Aviseringar
Rensa alla

Guldfisk i skål = olagligt


Hell_man:

vem bryr sig? inte guldfisken iaf

Tror inte jag heller. Med tanke på att de bara har tre sekunders minne (hur man nu tar reda på sånt[confused]) så tror jag inte att de hinner tänka ihop något om att deras skål är för liten. De simmar nog bara på och är glada för att de är i vatten och kanske till och med har chans att föröka sig.


   
SvaraCitera

frasse_katt:

euw. tycker alla fiskar är stört äckliga. tycker vi kan förbjuda dem.

Tycker vi kan förbjuda dig!

Dold text: Förlåt.[blush]


   
SvaraCitera

Hahah wow..... Att det finns lagar för sånt oxå. O_o
Och i fattiga länder blir människor nedgrävda levande [party]


   
SvaraCitera

Vatami:

har tre sekunders minne

precis! Simmar den tvärs över skålen har den ju tammefan glömt vad den heter, var den bor osv


   
SvaraCitera

Hell_man:

precis! Simmar den tvärs över skålen har den ju tammefan glömt vad den heter, var den bor osv

Så frustrerande. Vilken tur att de glömmer bort det[tard]


   
SvaraCitera

DoktorMaJk:

Tycker vi kan förbjuda dig!

varför?[sad]


   
SvaraCitera

frasse_katt:

varför?

För att du är sötare än mig.

Dold text: Kom inte på något bättre för tillfället.


   
SvaraCitera

frasse_katt:

varför?

Du är elak mot fiskarna!

Edit: Fiskar är tydligen inte alls människor. Sorry.


   
SvaraCitera

Ja, skålar är nästan omöjliga att inreda och få bra cirkulation i, samt att dem är alldeles för små för att husera guldfiskar, och eftersom dem inte har utrymme att växa på så ser det ut som om dem stannar i växten, men insidan fortsätter växa, tills deras inälvor krossar varandra [smile]


   
SvaraCitera

My dreams are her:

Verkar vara en lite korkad lag. Precis som att man i vissa delstater i USA inte får fiska med lasso.

i sverige för 50 år sedan fick man fiske på 2 andra sätt med dynamit fiske och hagelfiske. båda är i dag olagliga och jag förstår varför. hatar fisk plågare[mad][mad][y][y]

frasse_katt:

euw. tycker alla fiskar är stört äckliga. tycker vi kan förbjuda dem.

vi kan ju förbjuda dig i detta landet. [mad][mad]

Nintendo:

Min syster (indirekt jag) är stora fiskplågare. Hon flyttade utan att ta med sig sitt akvarium, och där i bor det en neontrea som levt ensam och utan matt i ett och ett halvt år.

Nintendo:

Kan den leva i sådana förhållanden så borde små guldfiskar bo i en skål.
och de kan inte klaga, så som katter gör, så det borde inte vara några problem med samvetskval och ångest över att den kanske lider.

den har antagligen ätit sin egen avförig och alger. död åt alla fisk plågare[mad]

mvh: En stor fiskar. NPV108 tycker säkert det samma[mad]


   
SvaraCitera

Geforce8800:

den har antagligen ätit sin egen avförig och alger. död åt alla fisk plågare[mad]

Jag ger den mat någon gång i månaden kanske, om jag kommer ihåg. Antagligen äter den alger, eftersom akvariet inte tvättats på över ett år.
Image[zzz]


   
SvaraCitera

uppenbar:

såvida inte kraven på volym, syresättning och inredning enligt 4 – 8 §§ är uppfyllda.

uppenbar:

såvida inte kraven på volym, syresättning och inredning enligt 4 – 8 §§ är uppfyllda.

uppenbar:

såvida inte kraven på volym, syresättning och inredning enligt 4 – 8 §§ är uppfyllda.

uppenbar:

såvida inte kraven på volym, syresättning och inredning enligt 4 – 8 §§ är uppfyllda.

uppenbar:

såvida inte kraven på volym, syresättning och inredning enligt 4 – 8 §§ är uppfyllda.

uppenbar:

såvida inte kraven på volym, syresättning och inredning enligt 4 – 8 §§ är uppfyllda.


   
SvaraCitera

Nintendo:

Jag ger den mat någon gång i månaden kanske, om jag kommer ihåg. Antagligen äter den alger, eftersom akvariet inte tvättats på över ett år.

hatar dig iallafall som plågar fisken. sen är den ensam. vilket leder till att den mår pyskist dåligt. men också om den lever ihop med för många. köp fler eller döda den. tycker synd om den


   
SvaraCitera

Geforce8800:

hatar dig iallafall som plågar fisken. sen är den ensam. vilket leder till att den mår pyskist dåligt. men också om den lever ihop med för många. köp fler eller döda den. tycker synd om den

Den har levt så i över ett och ett halvt år, hade den inte gillat det hade den nog dött [zzz]


   
SvaraCitera

uppenbar:

Vad tycker ni?

Vi har 2 guldfiskar. Båda är i samma skål. [y][zzz]


   
SvaraCitera