Aviseringar
Rensa alla

guu vad jag hatar imdb ibland........


Ämnesstartare

känns som att alla som betygsätter filmerna där måste vara jättepretentiösa wannabe-kultursnobbar eller nåt.

tänkte typ "hmm, känner för att titta på någon skojjig komedi, ska se vad de rekomenderar på imdb". och så är minst 95% av alla filmer på komedi-topplistan antingen från typ 30-talet, eller obskyra lågbudgetfilmer från polen som ingen har hört talas om.

och av resterande 5% så är minst hälften inte ens komedier. sen när är lejonkungen en komedi t ex?

diskussion: säg lättsamma komedier som inte kommer från polen eller 30-talet. och inte bara handlar om typ kärlek.


   
Citera
Ämnesstartare

Fast times at ridgemont high


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nintendos BFF:

diskussion: säg lättsamma komedier som inte kommer från polen eller 30-talet. och inte bara handlar om typ kärlek.

Nu gillar jag inte heller romantiska komedier. Jag föredrar den svarta humorn. En film jag skrattade så otroligt åt var filmen Keeping Mum. Bli inte avskräckt att tönten Rowan Atkinson är med i den. Han är faktiskt bra i denna film!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tyckar att de flesta titlara på IMDBs komedi-lista varken är från 30-talet eller lågbudget.

http://www.imdb.com/chart/comedy

Forrest Gump, The Big Lebowski, Monthy Python-filmerna, Dr Strangelove m.fl. är ju schyssta och roliga. Men säg några typiska komedifilmer du gillar än så länge så kanske det är lättare att tipsa om fler.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag gillade "Crazy, Stupid, Love" [blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Rymdpirat:

Tyckar att de flesta titlara på IMDBs komedi-lista varken är från 30-talet eller lågbudget.

för att förtydliga: med "typ 30-talet" menade jag allt innan 80-talet, och med "typ polen" menade jag allt utanför usa och england, så jo[cute]

Rymdpirat:

Forrest Gump, The Big Lebowski, Monthy Python-filmerna, Dr Strangelove m.fl

ja, och det är typ dom enda av 100 som inte är det.[no-no]

Rymdpirat:

Men säg några typiska komedifilmer du gillar än så länge

asså, gillar och gillar, men just nu är jag mest sugen på något i stil med typ the hangover lr pinapple express[blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nintendo:

Jag gillade "Crazy, Stupid, Love"

är den värd ett biobesök? har tänkt detta lite eftersom ryan gosling och emma stone är med men vet egentligen inte ens vad den handlar om.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nintendos BFF:

med "typ 30-talet" menade jag allt innan 80-talet, och med "typ polen" menade jag allt utanför usa och england

[love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nintendos BFF:

för att förtydliga: med "typ 30-talet" menade jag allt innan 80-talet, och med "typ polen" menade jag allt utanför usa och england, så jo

[love][love][love][love][love][love][love][love][love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sarkasm:

är den värd ett biobesök? har tänkt detta lite eftersom ryan gosling och emma stone är med men vet egentligen inte ens vad den handlar om.

Ja, verkligen! Jag ångrar inte att jag såg den på bio. Tobbish gillade den också, han säger att du borde gå och se den!!!

Fast ja, jag gick dit med noll förväntningar och hade inte ens sett en hel trailer innan, det spelade kanske in [blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nintendo:

Ja, verkligen! Jag ångrar inte att jag såg den på bio. Tobbish gillade den också, han säger att du borde gå och se den!!!

Fast ja, jag gick dit med noll förväntningar och hade inte ens sett en hel trailer innan, det spelade kanske in

har inte heller sett trailer!

har ni bra filmsmak då? [blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nintendos BFF:

för att förtydliga: med "typ 30-talet" menade jag allt innan 80-talet, och med "typ polen" menade jag allt utanför usa och england, så jo

Dumheter. [no-no]

Nintendos BFF:

asså, gillar och gillar, men just nu är jag mest sugen på något i stil med typ the hangover lr pinapple express

Testa att skriva in lite här tillexempel och se vad du får fram: http://www.tastekid.com/like/Pineapple+Express%2C+The+Hangover/movies

Föreslår annars tv-serien Community. Den är lättsam komedi som dessutom är helt briljant skriven och levererar nördiga popkulturreferenser på löpande band.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nintendo:

Jag gillade "Crazy, Stupid, Love"

hmmm, sa ju iof inga kärleksfilmer, men den verkar helt okej efter att ha sett trailern, ogillar dock emma stone. men ah tack ska titta på den.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Rymdpirat:

Dumheter.

nej :S

Nintendo:

n

men åh den finns ju inte ens som torrent förutom som TS och cam, nya tips tack[sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sarkasm:

har ni bra filmsmak då?

Det är ju en smakfråga [blush]

Mina favoritfilmer är:
Fight Club
Prid and Prejudice
Monopol

Tobbish gillar typ... allt. Främst James Bond-filmer och Iron Man (och liknande). Ganska tveksam smak alltså [no-no]

Ok vi är nog allätare, såatte... [no-no]

Men Emma är jättebra i den, gillar henne [love] Och den kan nog klassas som en "feel good"-film, blev glad av den och den fick mig att skratta/fnissa en del [cute]


   
SvaraCitera