Aviseringar
Rensa alla

GYM! SARMs Test-e/a


mdma
 mdma
Ämnesstartare

Hallå där kära gymbröder och moderatorer på Ungdomar.se, detta är endast en diskussionstråd var så snälla och radera den ej.

 Nu till saken: jag har styrketränat i snart två år och jag har ju definitivt inte nått min naturliga peak, men newbie-gainsen har ju lagt av och det har gått långsamt ett tag nu, och nyfiken som man är så googlar man ju. 
För er andra som också är gymrutinerade så är nog SARM's inget nytt, inte testosteron heller.
Det jag vill komma fram till är att höra ifall någon här har provat SARM's (MK-677 och RAD-140 mer specifikt, alternativt testosteron-injektioner)
Hur var din upplevelse? Hur länge kurade du? Upplevde du några bieffekter? Behövde du någon slags post-cycle-therapy? Berätta allt!


   
Citera
Ämnesetiketter

Vill ju bara säga att jag inte har någon utbildning eller någonting sådant som rör detta, så ta mig inte på orden eller så för jag kan vara helt ute och cykla, det är det ingen som vet, så var försiktig hursomhelst.
Men iallafall...

MK-677 är ingen SARM, det är snarare en sekretagog för kroppens tillväxt hormon även om många säljer det som SARM.
Grejen är ju att man inte har alls någon särskilt bra koll på hur det påverkar kroppen, speciellt inte i det långa loppet. Det finns ju flera bieffekter som man kan få av att ta det, det värsta skulle jag nog säga är att det påverkar ditt insulin på olika sätt men det negativa är att det minskar din kropps insulinresistens vilket inte alls är särskilt bra.
Sedan finns det ju flera andra vanliga biverkningar såsom muskelvärk och att man blir väldigt hungrig.
Sen kan det finnas många fler biverkningar så det rekommenderas ju allmänt inte att man ska ta det. Och om man nu gör det ska man inte ta det mer än en gång per dag, helst innan man lägger sig

RAD-140 är rätt kraftigt, du kommer garanterat behöv PCT och cycle support i så fall... Och det är likadant här, att man avråder rätt rejält från att ta RAD-140 för att man har dålig koll på hur det påverkar kroppen när det kommer till biverkningar.

Så inget av detta rekommenderas ju. Osäker på om det ens får säljas i Sverige?


   
SvaraCitera

Så mja, om du motförmodan tar typ MK-677 så var försiktig med vad du äter, jämför med någon lista eller tabell som visar olika livsmedels glykemiska index så du inte äter sådant som ligger för högt, och det gäller ju annars också att man ska undvika att äta för mycket sådant som ligger för högt.

Så ja, var försiktig med allt sådant, det finns i princip alltid nackdelar/biverkningar, och många gånger även sånt som man inte har särskilt bra koll på då man inte vet allt om de olika grejerna och hur det påverkar kroppen.


   
SvaraCitera

Rekommenderar ju alltså inte detta.
Istället hade jag fokuserat på att lära känna din kropp in och ut.
Se till att få tillräckligt mycket sömn, tillräckligt mycket återhämtning, att äta tillräckligt mycket protein, vätska, fibrer, olivolja, grönsaker osv... skippa gärna frukten.
Protein är ju särskilt viktigt om du vill "växa".


   
SvaraCitera
Haien

Håll dig borta från sarms, ska du gå onaturligt kör då traditionella steroider. En testbas och dbol är väl bra första cykel. Mitt råd är dock att helt hålla dig borta från steroider och dylikt, "PEDs", eller i alla fall vänta tills du nått din peak naturligt.

Vad tar du i de stora lyften, alternativt, vad har du för mått och kroppsfett?


   
SvaraCitera
mdma
 mdma
Ämnesstartare

Haien:
Håll dig borta från sarms, ska du gå onaturligt kör då traditionella steroider. En testbas och dbol är väl bra första cykel. Mitt råd är dock att helt hålla dig borta från steroider och dylikt, "PEDs", eller i alla fall vänta tills du nått din peak naturligt.

Vad tar du i de stora lyften, alternativt, vad har du för mått och kroppsfett?

Fundera skall jag göra ett bra tag innan något faktiskt sker (eller inte sker). Tack för smarta ord!

Längd: 182
Vikt: 83-84 går lite upp och ned, dålig aptit vissa veckor pga sommarvärme.
Bänk: 116
Marklyft: 120, vill/vågar inte maxa pga tidigare skada från en olycka för 7 år sedan.


   
SvaraCitera
Haien

mdma :

Fundera skall jag göra ett bra tag innan något faktiskt sker (eller inte sker). Tack för smarta ord!

Längd: 182
Vikt: 83-84 går lite upp och ned, dålig aptit vissa veckor pga sommarvärme.
Bänk: 116
Marklyft: 120, vill/vågar inte maxa pga tidigare skada från en olycka för 7 år sedan.

Det låter bra.

I alla fall din bänk är bra för din längd, men du är fortfarande långt ifrån din peak. Du har säkerligen 10 år kvar på din naturliga resa uppåt i styrka.


   
SvaraCitera
mdma
 mdma
Ämnesstartare

Haien:

Det låter bra.

I alla fall din bänk är bra för din längd, men du är fortfarande långt ifrån din peak. Du har säkerligen 10 år kvar på din naturliga resa uppåt i styrka.

Ja styrkan går absolut att utveckla mer med tiden, men det är det fysiska utsendet jag vill nå...innan jag blir för gammal...


   
SvaraCitera
Haien

mdma :

Ja styrkan går absolut att utveckla mer med tiden, men det är det fysiska utsendet jag vill nå...innan jag blir för gammal...

Jo, men med styrka kommer muskelvolym, du kan inte ha den ena utan den andra, även om man kan främja en av dem. Menade att du har lång tid kvar på din naturliga träningsresa.


   
SvaraCitera

Jag har tagit både mk677 och test e. Mk677 är inte nån super grej inga biverkningar men knappt märkvärdiga resultat heller. (Tog det med annat dock så är inte säker) Test E (500mg i veckan) däremot är grejer det för att bygga muskler. 

Biverkningar: 
Acne 
Bloat
Krympta testiklar

Du kommer tappa allt om du inte kör en pct efter en steroid kur och förmodligen även då om saker inte görs rätt. Det är inte roligt att komma av skulle inte rekommendera att du börjar kompis om du inte tänker satsa seriöst.


   
SvaraCitera
mdma
 mdma
Ämnesstartare

GigaChad:
Jag har tagit både mk677 och test e. Mk677 är inte nån super grej inga biverkningar men knappt märkvärdiga resultat heller. (Tog det med annat dock så är inte säker) Test E (500mg i veckan) däremot är grejer det för att bygga muskler. 

Biverkningar: 
Acne 
Bloat
Krympta testiklar

Du kommer tappa allt om du inte kör en pct efter en steroid kur och förmodligen även då om saker inte görs rätt. Det är inte roligt att komma av skulle inte rekommendera att du börjar kompis om du inte tänker satsa seriöst.

Tack för input, trots att det är väldigt frestande så kommer jag att avvakta i några år till då jag fortfarande har bra naturlig testosteron-produktion, men när jag närmar mig 25-års åldern så tror jag att det kan bli någonting.


   
SvaraCitera